Grupa IV "BIEDRONKI"
Jesteś rodzicem/opiekunem zarejestruj się i obejrzyj zdjęcia!
Pracownicy grupy w Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy otaczajÄ… opiekÄ… i troskÄ… dzieci, tworzÄ… warunki zapewniajÄ…ce bezpieczny pobyt w grupie w przyjaznej, peÅ‚nej szacunku atmosferze
i w przyjaznym otoczeniu. Dzieci uczestniczą w wielu zabawach i zajęciach umożliwiających im między innymi:
-
poznawanie wÅ‚asnych możliwoÅ›ci i możliwoÅ›ci rówieÅ›ników,
-
wzmacnianie własnej samooceny oraz doświadczania poczucia, że każde z nich jest wyjątkowe,
-
nawiÄ…zywanie i pogÅ‚Ä™bianie relacji z rówieÅ›nikami, nawiÄ…zywanie przyjaźni,
-
czerpanie radości z przebywania ze swoimi kolegami,
-
podejmowanie własnej aktywności zabawowej,
-
ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci zgodnego współżycia w grupie oraz wspóÅ‚dziaÅ‚ania
w zabawie, -
podejmowanie aktywności ruchowej, konstrukcyjnej, plastycznej,
-
rozwijanie dziecięcej wyobraźni.
Organizowane zabawy i zajęcia wyzwalają u dzieci wiele radości, rozwijają zainteresowanie otaczającym światem, rozbudzają wszechstronną aktywność dzieci.
W pracy dydaktyczno wychowawczej nauczyciele kierują się troską o prawidłowy
i harmonijny rozwój dzieci w sferze spoÅ‚ecznej, emocjonalnej, ruchowej i poznawczej. StosujÄ… pogramy i metody pracy, które sÄ… atrakcyjne dla dzieci, zapewniajÄ… warunki
do prawidÅ‚owego rozwoju i sprzyjajÄ… rozbudzaniu ciekawoÅ›ci aktywnoÅ›ci we wszystkich sferach rozwoju. W grupie realizowana jest Podstawa programowa wychowania przedszkolnego z dn. 14.02.2017r. oraz treÅ›ci programów wychowania przedszkolnego zgodne z podstawÄ… programowÄ…: „Nasze przedszkole Program edukacji przedszkolnej wspomagajÄ…cy rozwój aktywnoÅ›ci dzieci” M. KwaÅ›niewskiej, W. Å»aby – Å»abiÅ„skiej, „DzieciÄ™ca matematyka” „Wspomaganie rozwoju umysÅ‚owego czterolatków i piÄ™ciolatków” E.Gruszczyk-KolczyÅ„skiej i E.ZieliÅ„skiej wspomaganie rozwoju umysÅ‚owego dzieci, zwÅ‚aszcza w zakresie ksztaÅ‚towania pojęć matematycznych, ćwiczenie odpornoÅ›ci emocjonalnej, budowanie pozytywnego obrazu samego siebie. „Move to learn” program percepcyjno-motoryczny poÅ‚Ä…czony z ćw. artykulacyjnymi, poprawiajÄ…cymi koncentracjÄ™ uwagi, ćw. rozwijajÄ…cymi koordynacjÄ™ wzrokowo-ruchowÄ…. Stosowane sÄ… metody pracy: Metoda Dobrego Startu M.Bogdanowicz, Metoda Ruchu RozwijajÄ…cego W. Sherborne, baÅ›nioterapia.