Obecne warunki życia idą w parze z coraz większym ograniczeniem ruchu u dzieci.
Nasze przedszkole wychodzi naprzeciw powyższym tendencjom,
organizując zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.

Nauczyciel gimnastyki korekcyjnej pani mgr Małgorzata Dorywalska troszczy się o prawidłowy rozwój fizyczny przedszkolaków - zapobiega i koryguje wady postawy,
rozbudza motywację do wysiłku fizycznego, wdraża do aktywnego spędzania
wolnego czasu  oraz uczy sportowej rywalizacji i współzawodnictwa.

Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, posiadające wskazania
do zajęć z rehabilitacji ruchowej objęte są przez Panią Małgosię
profesjonalnym wsparciem i rehabilitacją w czasie indywidualnych zajęć
zorganizowanych w placówce.

Gimnastyka korekcyjna i rehabilitacja ruchowa są bezpłatne.

 

Na gimnastyce korekcyjnej dzieci wykonują proste, bezpieczne i atrakcyjne ćwiczenia gimnstyczne. Nie brakuje ciekawych zabaw i gier ruchowych, wyzwalających u dzieci pozytywne emocje i wpływających na chęć uczestnictwa w kolejnych zajęciach.

 

Największą atrakcją dla naszych dzieci są konkursy i zawody sportowe,
które pozwalają poczuć smak zwycięstwa, a czasami również gorycz porażki. Każdego roku szkolnego bierzemy udział w dzielnicowych zawodach sportowych. Nasze dzieci mogą sią poszczycić wieloma sportowymi odznaczeniami,
dyplomami i pucharami.

 

W zimowe i jesienne dni dzieci korzystają z dużej sali gimnastycznej, 
w której znajdują się nowoczesne przybory i sprzęty sportowe 
(piłki, woreczki, krążki, skakanki, obręcze, drabinki, tunele i namioty).

 

Wiosną i latem gimnastyka korekcyjna odbywa się w ogrodzie przedszkolnym,
który wyposażony jest w sportowy sprzęt ogrodowy: 
drabinki, kosze do piłek, zjeżdżalnie.

Poniedziałek:


 12:00 – 14:00

Środa:


10:00 – 16:00

Czwartek:

8:00 – 9:00

10:00 - 14:00

Głównym celem rehabilitacji ruchowej jest przywrócenie

maksymalnie możliwej sprawności fizycznej.

W trakcie współpracy z dzieckiem wykorzystuje się różne metody terapeutyczne oraz diagnostyczne co pozwala
w indywidualny sposób dobrać terapię do potrzeb dziecka.