Prace Mikołaja:)- dziękujemy i zachęcamy do przesyłania nam zdjęć aktywności dzieci. Pozdrawiamy!

27.04.2020

Temat tygodnia: Polska - moja ojczyzna

Temat dnia: Moja ulica

1. "Poranna gimnastyka dla smyka"- zestaw ćwiczeń porannych.

2. ”Na mojej ulicy”  - rozmowa na podstawie ilustracji oraz doświadczeń dziecka.

Na początku rodzic pokazuje dziecku zdjęcia różnych ulic i prosi dziecko, aby opowiedziało, gdzie możemy zobaczyć daną drogę? Co ją charakteryzuje? Która droga przypomina najbardziej drogę do waszego domu? Czy pamięta jak wygląda droga do domu? Czy są tam jakieś sklepy? Chodnik? Parking?

Ważne, aby zwrócić uwagę, by dziecko używało zdań złożonych, a wypowiedź była jak najdłuższa.

3. Zabawa plastyczna „ Mój dom”  - malowanie farbami.

Pomoce dydaktyczne: pędzel, farby, kartki do malowania, folia/ gazety do zabezpieczenia stoły, pojemniczek na wodę.

Zadaniem dziecka jest namalowanie swojego domu i drogi do domu ( z uwzględnieniem jak największej ilości szczegółów).

Wskazówki:

Proszę zwrócić uwagę na poprawny chwyt pędzla oraz zachęcenie dziecka, do uwzględnienia wielu szczegółów na pracy. Przed rozpoczęciem pracy, proszę przypomnieć dziecku zasady malowania farbami – moczenie pędzelka w wodzie, gdy chce zmienić kolor. Po skończonej pracy proszę zaangażować dziecko w sprzątanie po zabawie.

Udanej zabawy!

 

Przygotowały: K. Szulc, M. Kanon- Karalus, I. Baran

28.04.2020

Temat dnia: Mieszkam w….

 

1. Osłuchanie z piosenką oraz zabawa ruchowa przy piosence.

Próba wspólnego śpiewania wraz z pokazywaniem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Rysowane wierszyki” – nauka rysowania domku zgodnie z treścią wiersza.

Pomoce: kartka i kredki.

Pomoce dydaktyczne: 2 kartki papieru ( na jednej napis „START”, a na drugiej „DOM”)

Przebieg zabawy: Układamy na podłodze dwie kartki papiery w dwóch różnych końcach pokoju. Zadaniem dziecka jest dojść do domku zgodnie z instrukcją słowną rodzica np. dwa duże kroki do przodu, w tył zwrot, dwa kroki w prawą stronę. Dla ułatwienia możemy najpierw oznaczyć prawą rękę np. frotką lub stempelkiem. Dodatkowo na początku zabawy warto powtórzyć co oznaczają polecenia: w tył zwrot, w prawo/lewo zwrot. Dla chętny – zamiana ról – rodzic idzie, dziecko podaje instrukcję.

 

3. Mój adres – nauka adresu.

Pomoc dydaktyczna: maskotka

Rodzic pyta dziecko, czy pamięta jak się nazywa miasto, w którym mieszka. Wprowadzamy również nazwę ulicy i numer domu oraz mieszkania. Ważne, aby powiedzieć dziecku w jakim celu używamy adresu i czemu właściwe trzeba go znać?

Gdy kilka razy rodzic z dzieckiem powtórzy adres – pora nauczyć adresu pluszaka.

Dzięki temu dziecko chętniej powtórzy adres kilka razy, gdyż teraz to ono będzie w roli „eksperta” uczącego maskotkę.

 

 

Przygotowały: K. Szulc, M. Kanon- Karalus, I. Baran

29.04.2020

Temat dnia: Polska – moja ojczyzna

Przebieg zajęć:

1. Osłuchanie z piosenką „Jestem Polakiem”. Nauka refrenu. Wspólne śpiewanie piosenki.

 

2. Mapa Polski –  Pokaż dziecku mapę Polski, Powiedz, że jest to nasza ojczyzna – czyli kraj, w którym mieszkamy. My jesteśmy Polakami ( chłopiec Polak, a dziewczynka Polka)  i mówimy w języku polskim.  Wspólnie poszukajcie na mapie: Morza Bałtyckiego ( być może kiedyś byliście tam na wakacjach), Tatr, Wisły i Warszawy – stolicy Polski.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Co to jest Polska? – rozmowa na podstawie treści wiersza Czesława Janczarskiego.

 

"Co to jest Polska?"

– Co to jest Polska? –

spytał Jaś w przedszkolu.

Polska – to wieś

i las,

i zboże w polu,

i szosa, która pędzi

do miasta autobus,

i samolot, co leci

wysoko nad tobą.

Polska – to miasto,

strumień i rzeka,

i komin fabryczny,

co dymi z daleka,

a nawet obłoki,

gdy nad nami mkną.

Polska to jest także

twój rodzinny dom.

A przedszkole?

Tak – i przedszkole,

i róża w ogrodzie,

i książka na stole.

 

Przykładowe pytania dotyczące wiersza: Jakie pytanie zadał Jaś w przedszkolu?; Co to jest Polska według autora wiersza?; Co to jest Polska według Ciebie?; Co według Ciebie oznacza słowo Ojczyzna?.

3.„Moja ojczyzna” – zabawa plastyczna . Dzieci w środku konturu Polski ( załącznik1) malują to, o czym poprzednio rozma­wiały, tzn., czym według nich jest ojczyzna.

Pomoce dydaktyczne: kontur Polski, kredki.

 

4. Zabawa ruchowa – dobrze znany z przedszkola „Hiphopowy niedźwiedź” :)

 

 

Przygotowały: K. Szulc, M. Kanon- Karalus, I. Baran

 

Bibliografia:

http://wlaczpolske.pl/index.php?etap=10&i=866 – mapa Polski

30.04.2020

Temat dnia: Symbole narodowe

 

1.Na początku zapraszamy do obejrzenia filmu o symbolach narodowych.

2. Rozmowa na podstawie obejrzanego filmu.

 

Utrwalenie wiadomości dotyczących symboli narodowych. Zwrócenie uwagi na postawę szacunku wobec flagi i godła oraz postawy na baczność, z zachowaniem powagi w czasie śpiewania hymnu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauka na pamięć wiersza Cz. Janczarskiego „Powiewa flaga”

 

3. Wykonanie karty pracy

- Godło Polski – kontury obrysować ołówkiem, a następnie pokolorować

- Flaga – wykleić plasteliną lub kuleczkami z bibyułki ( jeśli nie ma w domu tych rzeczy, można pomalować lub pokolorować kredkami), a po wyschnięciu przyczepić do słomki lub patyka i 3 Maja wywiesić w widocznym miejscu.

 

4. Zanim zaczniemy zabawy ruchowe – zapraszam na quiz

​https://view.genial.ly/5ea5790759aa2b0da8dbd80e/learning-experience-challenges-co-wiesz-o-polsce?fbclid=IwAR2hhtCQ03s9IiMyxVbVrJsr3OR631wy9vsTfDKWY1RkqCw1LG61BEOhHLM

 

Udanej zabawy!

 

5. Zabawy ruchowe – zobacz ile ciekawych zabaw można zrobić w domu. Obejrzyj filmik z rodzicami, a następnie spróbujecie zrobić takie lub samodzielnie wymyślone tory przeszkód/ ćwiczenia w swoim domu.

 

 

 

 

Przygotowały: K. Szulc, M. Kanon- Karalus, I. Baran

Drodzy Rodzice!

Udostępniamy publikację „Koronawirus. Książka dla dzieci”. Pozycja ta ułatwi Państwu wyjaśnienie dzieciom m.in.: czym jest koronawirus, jak można się nim zarazić, oraz co się wówczas stanie . Materiał zawiera zrozumiałe dla najmłodszych odpowiedzi na nurtujące pytania. Zachęcamy do lektury!

image3