14.04

 

Temat tygodniowy – zwierzęta w gospodarstwie

 

1. Krowa – słuchanie wiersza Z. Dmitrocy.

Krowa ciężko nie pracuje,

Ciągle tylko trawę żuje.

 Kiedy się do syta naje,

Dużo mleka ludziom daje.

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje dzieciom pytania dotyczące jego treści:

 O kim był ten wiersz?; Jak wygląda krowa? – (tutaj można zademonstrować obrazek przedstawiający krowę);

Gdzie mieszkają krowy?; Skąd się bierze mleko? Rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej.

Czy wszyscy ludzie mogą pić mleko? (Nie)

 Dlaczego mleko jest zdrowe?

2. „Krowy i motyle” – zabawa ruchowa z elementem chodzenia na czworakach. Na sygnał rodzica  dzieci naśladują motyle –naśladując lot motyla. Na kolejny sygnał dzieci zamieniają się w krowy – chodzą na czworakach , udając ciężkie stąpanie krów.

3.  „Spróbuj i rozpoznaj, co jesz!” – wspólnie z dzieckiem przygotujcie malutkie porcje różnych produktów mlecznych: np. twaróg, jogurt, żółty ser, kefir. Spróbujcie i oceńcie co najbardziej Wam smakuje. Przedstawcie dzieciom właściwości zdrowotne produktów mlecznych. Omówcie sposób ich przechowywania.

oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

15.04.2020

1. Dziwne rozmowy – osłuchanie z piosenką.

 Dziwne rozmowy sł. Anna Aleksandrowicz muz. W. Żuliński

 W chlewiku mieszka świnka

 I trąca ryjkiem drzwi

Gdy niosę jej jedzenie To ona „kwi, kwi, kwi”

Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej „Dzień dobry” A ona „kwa, kwa, kwa”

 Na drzewie siedzi wrona

 Od rana trochę zła

 Gdy pytam „Jak się masz?” To ona „kra, kra, kra”

Przed budą trzy szczeniaki

 Podnoszą straszny gwałt

 Ja mówię cicho pieski! A one „hau, hau, hau”

 

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Jakie zwierzęta występowały w piosence?; Gdzie one mieszkały?; W tym momencie rodzic pokazuje sylwety: świnki, kaczki, wrony i psa – praca z obrazkami. Jak wyglądają te zwierzęta?; Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?

 

 

 

 

 

 

2. „Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence.

• Klaskanie z równoczesnym śpiewaniem piosenki

• Równoczesne maszerowanie śpiewanie piosenki;

• Równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.

  „Naśladowanie głosów zwierząt” – śpiewajcie razem cichutko każdą zwrotkę piosenki, zaś odgłosy zwierząt naśladujcie bardzo głośno.

 

 

 

​​​​​​​​

3. Zróbcie własną świnkę.

 

Potrzebne będą : talerzyk papierowy, klej, papier kolorowy- różowy.

Aby z talerzyka powstała świnka należy powydzierać kolorowy papier. Będzie to świetna okazja do poćwiczenia paluszków. Następnie wytnijcie uszy i ryjek świnki. Przyklejcie wszystkie elementy i gotowe. Miłej zabawy:)

1/4
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

16.04.

 

„Od jajka do kury” – historyjka obrazkowa. Porozmawiajcie z dziećmi: Co było najpierw?; Co było potem?; Co wydarzyło się na końcu? Zwraca uwagę na stosowanie przez dzieci pojęć: najpierw, potem, na końcu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ruchowa  „Żabki na polu” – zabawa z elementem skoku.

Na sygnał  dzieci udają żabki – skaczą. Na hasło: Leci bocian! dzieci robią przysiad podparty.

 

„Maszerują gospodarze” – zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują– wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.

 

Zróbcie własną kurkę. Potrzebne będą : karta, farba, kredki. Pomaluj rączkę farbą i odbij ją na kartce. Kredką  dorysuj dziób i nogi i grzebień. Kurka gotowa:)              

1/3
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

17.04.

Zagadka:

Pasłam ją na hali
całe długie lato.
Z jej wełny kubraczek
będę miała za to.

Tłustego mleka
da nam na serek.
I ciepłej wełny
da na sweterek.

 

Porozmawiajcie z dziećmi na temat wyglądu owcy. Czym się żywi? Co dzięki niej otrzymujemy?

 

 

 

 

Owce i owieczki” – zabawa badawcza. Rodzic gromadzi miękkie, wełniane przedmioty i wsadza je do pudełka, woreczka. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, z jakiego materiału są one wykonane i opisanie swoich wrażeń – operowanie pojęciami: miły, delikatny, wełniany.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Owieczka” – praca plastyczno-techniczna – wyklejanie kawałkami wełny konturu owcy.

1/2

Kontakt do nauczycielek:

oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz