Niespodzianka !!!

Życzymy zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,

pełnych wiary, nadziei i miłości.

Wam Kochane Sóweczki, życzymy jeszcze upominków od zajączka

I dobrej zabawy w Lany Poniedziałek!

Pozdrawiamy cieplutko!

 

 

Panie z grupy SÓWKI

Poniedziałek - 6.04.2020r.

Witamy wszystkie Sóweczki i pozdrawiamy całe Wasze Rodziny,           

 

 

Na pewno nie raz słyszeliście jak dorośli mówią „Ach jak ten czas szybko leci…” Czy czas lata? A czy można go zatrzymać? Ciekawe gdzie Oni wiedzieli latający czas? Co tak właściwie chcą powiedzieć? Popytajcie każdego z domowników co to powiedzenie oznacza, dlaczego tak się mówi? A co Wy myślicie na ten temat?

 

Dziś znów mamy poniedziałek, 6 dzień miesiąca kwietnia, dookoła panuje już niepodzielnie Wiosna. Poniedziałek to pierwszy dzień tygodnia, za nim już zagląda wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela i ponownie przyjdzie poniedziałek, wtorek…. Posłuchaj wiersza:

 

Tydzień dzieci miał siedmioro:
„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:
„Chodźmy sitkiem czerpać wodę”.

Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:
„Toż dopiero jest robota!”

Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:
„No, a gdzie jest poniedziałek?”

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku …

Proszę odpowiedz: ile dzieci miał tydzień, spróbuj wymienić ich imiona, czym się zajmowały?

A co powiecie na taki plan tygodnia:

 

Rozruszajmy trochę nasze stópki, koniecznie zaproś pozostałych domowników do zabawy.

 

Podnoszenie różnych przedmiotów.

Dziecko siedząc na krześle, podnosi paluszkami stóp różne przedmioty – miękką piłeczkę, kredkę, klocek, woreczek z grochem.

 

Zabawa ze ściereczką.

Dajemy dziecku małą ściereczkę lub inny kawałek materiału. Prosimy, żeby spróbowało zwinąć materiał w wachlarzyk, używając tylko palców stopy. Najlepiej, aby wykonywało nimi różne ruchy, a nie wyłącznie podwijało palce. Następnie może przytrzymać materiał stopami, a rodzic będzie próbował go wysunąć spod stóp. Tu też warto pilnować, aby dziecko nie podwijało palców.

 

Rytmiczne zginanie paluszków.

Prosimy dziecko, aby siedząc na krześle ze stopami opartymi na podłodze, rytmicznie zginało palce stóp. Możecie zmieniać rytm zabawy – 5 razy zgina paluszki obu stóp razem, 5 razy tylko lewa stopa, 5 razy tylko prawa, a potem kilka razy naprzemiennie...

 

Darcie chusteczki.

Dajemy dziecku chusteczkę papierową lub kawałek papierowego ręcznika. Prosimy,

aby stanęło na nim i bosymi stopami podarł go na kawałeczki.

Ćwiczenie wykonuje się w pozycji stojącej.

Zachęcam Was do wykonania wspólnie z opiekunami masy plastycznej z mąki ziemniaczanej, pianki do golenia, odrobiny płynu do mycia naczyń, ewentualnie barwników.

 

Potrzebujemy:

1 kg mąki ziemniaczanej,

jedno opakowanie pianki do golenia,

odrobinę płynu do mycia naczyń najlepiej białego lub bezbarwnego.

(ilość składników oczywiście można zmieniać, zachowując proporcje.)

Wszystkie składniki łączymy w dużej misce, bądź innym naczyniu. Wyciskajcie piankę, obserwujcie jak rośnie, mieszajcie ją z mąką. Jeśli mamy barwniki można otrzymaną masę podzielić na części i dodać do nich barwniki.

Z masy możemy tworzyć rozmaite babki, budowle, zakopywać skarby, bawić się autkami czy ludzikami, odciskać dłonie, a nawet pisać literki za pomocą wykałaczki. Jeśli biała puszysta masa nam się znudzi możemy dodać do niej odrobinę barwników spożywczych, a nawet brokatu.

 

Miłej zabawy!

 

 

oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

Wtorek 7.04.2020

                                                                                                        

Dzień dobry,

 

Zachęcam Was do obejrzenia poniżej załączonego filmu, jak myślisz o czy będziemy dziś rozmawiać?

 

           

Tak, dziś poświecimy trochę czasu by przyjrzeć się zwierzętom na wiejskim podwórku. Tu nasz znana i lubiana piosenka, zatańcz proszę :

 

Koniki

 

Noga goni nogę

Bujają koniki

Stukają kopytka

W rytm muzyki

Jedna noga tupie: tup, tup, tup

Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk

Konik skacze sobie: hop, hop, hop

Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

 

 

Posłuchajcie, co to za zwierzęta?

 

 

Choć ma skrzydła,

nie potrafi fruwać wcale.

Za to co dzień znosi jajko

i gdacze wspaniale. (kura)

 

Chodzi po podwórku

różowy grubasek.

Lubi w brudnym błocie

pochlapać się czasem. (świnia)

 

Choć jest duża i rogata,

nie musisz uciekać.

Kiedy dasz jej smacznej trawy,

ona da ci mleka. (krowa)

 

Chętnie po łące skacze i biega,

a jego synek to mały źrebak. (koń)

 

Czasem włazi gdzieś wysoko,

żeby mieć na wszystko oko.

Gdy chce zapłać mysz malutką,

to zakrada się cichutko. (kot)

 

 

 

Pobawimy się teraz troszeczkę, razem ze zwierzętami z podwórka, w gimnastykę buzi i języka:

 

– „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.

– „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak najdłużej wypo­wiadać sylabę „mu” na wydechu, mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.

– „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają czubkiem języka – naśladują odgłos stukania końskich kopyt.

– „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.

 

 

Czy znacie języki zwierząt? Co mówią zwierzaki?

Co mówi bocian, gdy żabę zjeść chce?

Kle kle kle

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum?

Kum kum kum

Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła?

Kwa kwa kwa

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał?

Miau miau miau

Co mówi kura, gdy znosi jajko?

Ko ko ko

Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku?

Ku ku kukuryku

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce?

Mee mee mee

Co mówi krowa, gdy brakuje jej tchu?

Mu mu mu

Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia?

Kra kra kra

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał?

Hau hau hau

Co mówi baran, gdy jeść mu się chce?

Bee bee bee

 

Pobawmy się w gospodarstwo. W zabawie dorośli zamienią Was ulubione zwierzątka, podpowiadając odpowiednie ruchy: zwierzęta mogą się różnie zachowywać  – kury chodzą gdacząc, i z pochyloną głową szukając na ziemi okruszków i ziaren; gęsi wyciągają szyję, gęgają i rozglądają się; indyki gulgocą, szybko zwracając głowę w prawo i w lewo; koty czworakując, wyginają grzbiet i łaszą się, miaucząc; krowy i psy chodzą na czworakach, ale każde z nich, nieco inaczej. Krowa, mucząc, chodzi statecznie i schyla się, szukając smakowitej trawy, a pies – biega wokół wszystkich, radośnie poszczekując.

Proponujemy Wam równeż wspólne zrobienie kanapek. Oczywiście nie trzeba robić wszystkiego, zlecane jest dowolne modyfikowanie składników, zależnie od tego co lubicie, ważne jest próbowanie różnych produktów (pomysł ze strony  www.miastodzieci.pl).

Przygotowując posiłek razem z dorosłym przeliczajcie wszystko: ile jaj mieszka w pojemniku, plasterki ogórka, listki szczypiorku, ziarenka pieprzu, może policzycie i poukładanie sztućce w szufladzie?

Do dzieła!

 

Smakowita świnka to zabawna propozycja na wielkanocną (i nie tylko!) przekąskę!

Czy ktoś się oprze takiej śwince?

Potrzebne będą:

– jajka ugotowane na twardo
– ziarenka pieprzu
– ugotowana parówka (lub marchewka i rzodkiewka – co kto woli)
– odrobina domowego majonezu lub chrzanu, natka pietruszki

Ugotowane jajka studzimy i obieramy ze skorupki. W każdym jajku można delikatnie ściąć odrobinę dolnej część – będzie stało stabilniej.

Parówkę kroimy  na plasterki – przyklejamy do każdego jajka plasterek jako nosek za pomocą chrzanu lub majonezu. Z paru plasterków parówki wycinamy trójkąty, następnie po obu stronach jednego końca każdego jajka robimy nacięcia i wkładamy w nie trójkątne  uszka.

Uwaga! Zamiast parówki możemy użyć marchewki i rzodkiewki – z marchewki wówczas zróbcie nosek, zaś z rzodkiewki uszka.

Z ziarenek pieprzu robimy oczka, a z gałązek natki – ogonki świnki.

 

Stwórzcie razem zabawną kanapkę.

 

Będziesz potrzebować:

– 4 kromki chleba różnej wielkości

– żółty ser

– oliwkę zieloną i oliwkę czarną

– plasterek ogórka

– plasterek pomidora

– 2 plasterki marchewki

– masło

Wykonanie:

Kroimy chleb i smarujemy go masłem. Układamy na nim ser. Komponujemy resztę naszej „układanki” – oczy, pysk krowy, uszka i język.

Powodzenia i smacznego!

Czy to ziemniaczki czy to owieczki?

Składniki na baranka z ziemniaków:

– ziemniaki 

– czarne oliwki

– chleb lub krakersy

– surowy ogórek

Jak zrobić baranka z ziemniaków:

Ugniatamy lub miksujemy ziemniaki robiąc z nich gładkie puree. Układamy tułów baranka. Tostujemy chleb i kroimy na odpowiednie kawałki. Kroimy oliwki na oczka. Posypujemy lekko baranka ziołami lub przyprawą do ziemniaków.

Kroimy ogórka robiąc z niego „trawę”. Zamiast ogórka możemy użyć na przykład szczypiorku.

 

Powodzenia i smacznego!

 

 

Pozdrawiamy serdecznie

oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

Środa 8.04.2020

     

Dzień dobry,

Posłuchajcie opowieści o pewnej orkiestrze, czy znacie te dźwięki?

 

W ZAGRODZIE CIOCI MAŁGOSI

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi

każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

Kura gdacze: Kod, ko, dak.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: Gę, gę, gę.

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: Be, be, be.

Koza meczy: me, me, me.

Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Konik parska: Prr, prr, prr.

A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta,

aż Małgosia jeść im da.

 

Każde dziecko swoją mamę ma, przyjrzy się ilustracjom, porozmawiaj z dorosłymi jak nazywają się dzieci zwierząt. Czym różni się np. pisklak od swojego taty koguta?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przyjrzycie się tym zdjęciom co tu się dzieje? Co robią ci ludzie? Gdzie to mogło się wydarzyć? Co to za sprzęty?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pobawmy się w „gospodarza” – usiądź na podłodze i wykonuj określone ruchy do słów rymowanki

(Zabawę można powtórzyć kilka razy, zachęcając dzieci do włączenia się w recytację)

 

Gospodarz

(Agata Giełczyńska)

 

W gospodarstwie pracy wiele

dzieci łapią się za głowę

w dzień powszedni i w niedzielę.

Pan gospodarz już od rana

wstają

przerzuca duży stóg siana.

wykonują gest przerzucania siana widłami z wnętrza koła na zewnątrz

Karmi kury, owce, krowę,

wyciągają ręce przed siebie – raz jedną, raz drugą

w wiadrach dla nich nosi wodę.

idą po obwodzie koła, kiwając się na boki i naśladując noszenie ciężkich wiader

Traktorem wyjeżdża w pole,

trzymają kierownicę, poruszając się po obwodzie koła

słomę układa w stodole.

wykonują gest układania dużych kloców

A gdy już skończona praca,

ocierają pot z czoła

zmęczony do domu wraca.

maszerują w miejscu, po czym siadają

 

Zachęcam Was do wykonania małego baranka,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Materiały i przybory:

  • papierowy talerzyk

  • kremowy i biały papier

  • naklejki oczka

  • nożyczki

  • klej

  • kredki

  • flamastry [do narysowania buzi ewentualnie oczek]

Papierowy talerzyk kolorujemy na zielono na jednym jego brzegu a następnie składamy na pół. Z kremowego papieru wycinamy dwie nóżki, okrągłą głowę oraz uszy. Papier tniemy na małe paski. Poszczególne elementy naklejamy na talerzyk.

Pokolorujcie zwierzęta, baranek będzie wyglądał uroczo, jeśli wykleicie go kulkami z waty

 

Pozdrawiamy serdecznie

Czwartek 9.04.2020

Kochani Rodzice, Kochane Sóweczki!

 

Przed nami bardzo ważny dni przygotowań do przeżycia w domach rodzinnych Świąt Wielkanocnych. Czas piękny, ale też wymagający. Zachęcamy Państwa do wprowadzanie dzieci w atmosferę zbliżających się świąt, poprzez podtrzymywanie polskich tradycji. Porozmawiajcie z dziećmi, angażujcie ich w proste czynności dnia codziennego, a tym samym przyswajanie bądź utrwalanie podstawowych umiejętności.

 

Jeśli jeszcze nie zdążyliście zasiać rzeżuchy to proponuję zrobić to np. w skorupkach po jajkach. Dobra okazja do obserwacji przyrodniczych.

 

 

 

 

Po śniadaniu wielkanocnym można narysować buźki, i podciąć włosy naszym ludzikom:)

 

 

 

 

Zbliżają się święta Wielkanocne, bardzo ważne w naszej tradycji.
- Co robi się w czasie gdy zbliża się Wielkanoc?… (pisanki, kraszanki, inne ozdoby)
- Jakie ozdoby? (kurczaki, kartki świąteczne, palmy Wielkanocne)
Wszystkie symbole wielkanocne mają związek z nadzieją i symbolizują nowe życie: jajka, gałązki drzew, malutkie kurczaki, dominujący zielony kolor, baranek. Tradycyjnie przygotowujemy koszyczek ze święconką.

 

Posłuchajcie wierszyka na temat tego co umieszczamy w koszyczku Zbigniewa Dmitrocy

 

Wielkanocny koszyczek

W małym koszyczku
Dużo jedzenia,
Które niesiemy
Do poświęcenia:

Chleb i wędlina,
Kilka pisanek
Oraz cukrowy
Mały baranek.

Drożdżowa babka,
Sól i ser biały,
I już jest pełny
Koszyczek mały...

Posłuchajcie piosenki „Pisanki, kraszanki”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Porozmawiajcie o wysłuchanej piosence:

Jak wyglądają jajka w piosence?

Co można namalować na wielkanocnych jajkach?

Co oprócz jajek znajduje się w koszyczku wielkanocnym?

 

 

Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo. Natomiast jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. W różnych regionach Polski pisanki były w różny sposób zdobione i barwione. Najprostszy sposób to gotowanie jaj w łupinach cebuli, w zależności jak długo jajo pozostawało w tym wywarze można uzyskać kolory od pomarańczowego do ciemno brązowego. Do barwienia używano również kory drzew, płatki kwiatów, sok z buraka. W okolicach Łowicza skorupki jaj ozdabiano różnobarwnymi wycinankami z papieru. Można też oklejać jaja błyszczącym papierem, włóczką wełnianą. Maluje się też wydmuszki, czyli jajka z których przez małe otworki wydmuchano całą zawartość i została sama skorupka.

Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka nazywa się najczęściej po prostu pisankami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poopowiadajcie Państwo dzieciom, jak Wy zapamiętaliście te święta i czas przygotowań, kiedy byliście mali. Pooglądajcie wspólnie zdjęcia.

 

Na odprężenie polecam wierszyk paluszkowy do pokazywania z dzieckiem:

Autorka wierszyka :Marta Mamet

 

Podskakuje zając (paluszki u jednej ręki tworzą zająca i poruszamy udając podskoki),

uszami machając (machamy raz jednym raz drugim palcem)

tworzy pisaneczki (z paluszków układamy kształt jajka),

to w kropeczki (kropkujemy)

to w paseczki (w powietrzu rysujemy paski).

Później zając zmyka (skaczemy paluszkami)

prosto do koszyka (druga rączka tworzy koszyczek),

a tam sól (udajemy solenie),

masełko (ruch smarowania),

chlebek pokrojony(kroimy palcem).

Zając zjadł wszystko (ruszamy palcami udając jedzenie)

i jest najedzony (masujemy brzuch).

Zachęcam do wykonania koszyczka, oczywiście z pomocą dorosłych.

Potrzebujemy:

  • 2 kartki bloku technicznego (w dowolnym kolorze)

  • 2 kredki (w kolorach odpowiadających kartkom)

  • sznurek

  • klej

Z jednej kartki wycinamy wzór koszyka według szablonu i nacinamy po pełnych liniach. Linie przerywane to miejsca zagięć. Z drugiej kartki wycinamy dwa koła o średnicy 5 cm. Wszystkie krawędzie koszyka i brzegi kółek poprawiamy kredką. Smarujemy klejem  końce zakładek i trójkąta. Sklejamy zakładki ze sobą w taki sposób, że górna zakładka jest na zewnątrz a dolna wewnątrz koszyka. Następnie sklejamy je ze sobą (łączymy po każdej stronie dwie trójki) i trójkąt. Na wierzch naklejamy koło w taki sposób, aby połowa koła byłą w środku a połowa na zewnątrz. 

Nożyczkami robimy otwory, po dwa z każdej strony koszyka. Splatamy cały sznurek i robimy na końcach pętelki. Przecinamy sznurek w połowie. Jedną cześć sznurka wkładamy do zrobionego wcześniej otworu po jednej stronie, tak żeby pętelka była w środku koszyka. Przeciągamy i wkładamy do drugiego otworu i robimy pętelkę na drugim końcu sznurka. Powtarzamy po drugiej stronie.

 

 

Miłej zabawy

oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

     Piątek   10.04.2020 r.

 

1. „Już niedługo Wielkanoc”- wysłuchajcie wiesza i przyjrzyjcie się fotografiom.

 

Już niedługo Wielkanoc

(Dominika Góra)

Wiosna w pełnej krasie, ciepło, jasno wszędzie,

już niedługo w każdym domu świętowanie będzie.

Rzeżucha wyrośnie i zakwitną bazie,

już niedługo będą święta, czekamy na razie.

Przykica zajączek, zabeczy baranek,

kurczaki przyniosą kosz pełen pisanek.

Zrobimy święconkę w tym właśnie koszyku

i do niego powkładamy pyszności bez liku.

Ale nim nadejdzie ta Wielkanoc wreszcie,

palmy piękne, kolorowe trzeba zrobić jeszcze:

gałązki i bazie, kwiatki bibułowe,

związać mocno i przyczepić wstążki kolorowe.

Powiedz proszę Jak ludzie przygotowują się do Świąt Wielkanocnych? Czym dekorują swoje mieszkania? Co zanosi się w koszyczku do święcenia? Jakie znacie zwierzęta związane z tymi świętami? Jak można udekorować jajka? Co to jest palma wielkanocna?

2. „Co jest w jajku?” – przyjrzyjmy się jajku jaki ma kolor, kształt, fakturę, co to

(Można rozbić jajko i pokazać dziecku, jak wygląda w środku. Oddzielić białko od żółtka jajka, spróbować czy da się je połączyć, wymieszać.)

W jakiej postaci można je spożywać? Może czas na jakąś potrawę np. jajecznicę lub omlet i degustację? :)

3. EKSPERYMENT – JAJKO W OCCIE

Potrzebne będą :

  • słoik lub szklanka

  • ocet

  • jajko

  • talerzyk

Nalejcie ocet do połowy wysokości szklanki i delikatnie zanurzcie w nim jajko (surowe). Pozostawcie miksturę na minimum 24 godziny, ale co jakiś czas obserwujcie czy zachodzą jakieś zmiany. Proponuję przykryć talerzykiem, żeby nie unosił się zapach J

Jeśli cierpliwie odczekaliście dobę, możecie wyjąć jajko z octu, delikatnie umyć je pod bieżącą wodą i obserwować zmiany jakie zaszły. Co się zmieniło?

Poproście dziecko o opisanie wyglądu jajka.

Jajko nie ma skorupki! Możecie to dokładniej zaobserwować oglądając je pod światłem słonecznym (uwaga jajko jest śliskie i może się wysunąć)

 Dziecko od razu pokaże gdzie jest białko, a gdzie żółtko! Jakie jeszcze eksperymenty możemy przeprowadzić z tak dziwnym jajem? Można sprawdzić czy odbija się jak piłeczka kauczukowa, zgniatać je lekko w dłoniach.

Na koniec wyjaśnienie. Dlaczego tak się stało? W uproszczeniu : ocet (kwas) działa na skorupkę jajka (zrobioną z wapnia) i powoduje zmiany jej struktury i właściwości (mięknięcie).

4. Czas na pisanki

Odciski palców na jajkach

Pobawmy się kolorami. Oto łatwy, ale fajny sposób dekorowania pisanek. Wystarczy zanurzyć palce dziecka w farbie (różne kolory), a następnie stworzyć zabawne, kolorowe wzorki na jajach. Prosty, sposób na dekorowanie pisanek i jaka świetna zabawa! Proponuję postawić jajko w podstawce do jajek do dobrego wyschnięcia.

5. Cóż się nie robi, żeby stworzyć nastrój i ozdobić nasze mieszkania…Nasza pisanka nie ma podstawki, oto propozycja:

Kogutki i kurki

Do wykonania potrzebne będą:

  • pojemnik na jajka typu wytłaczanka

  • plastelina

  • paski pociętej kolorowej kartki, gazety, włóczki, gałązki

  • żółta farba

  • pędzelek

  • klej

  • nożyczki

  • ewentualnie piórka

  • talerzyk

Przy rogach wytłaczanki do jajek wycinamy stożki.

 Z jednej wytłaczanki możemy zrobić w takim wycięciu dwie kurki.

Następnie dzieci mogą pokolorować kształt kurki żółtą farbą.

Po wyschnięciu, formujemy z plasteliny i doklejamy małe elementy (grzebień, dziób, oczy). Jeśli mamy kolorowy papier albo piórka, możemy dokleić je i zrobić kogucika..

Życzymy przyjemnej i twórczej zabawy!

Mamy nadzieję, że podzielicie się z nami efektami swoich prac.

 

 

6.     W związku z czekającym nas sprzątaniem mieszkań proponujemy wierszyk masażyk (rodzic na plecach dziecka)

Odkurzacz (B. Kołodziejski)
Szuru szu, szuru szu, (Przesuwamy dłoń swobodnym ruchem po ciele dziecka)
pan odkurzacz poszedł w ruch.
Jeździ w koło po podłodze,
warczy przy tym bardzo srodze.
Szuru szu, szuru szu,
wjeżdża wszędzie w zakamarki, (wsuwamy dłoń pod pachę, za kołnierz, we włosy itp.)
czyści też w najmniejsze szparki.
Wszystkie brudy migiem wciąga (naśladujemy palcami zbieranie okruszków)
i dokładnie pokój sprząta.
Kiedy skończy, zobaczycie,
cały pokój zacznie lśnić, (głaszczemy dziecko po całym ciele)
a odkurzacz w ciemnym kącie
o sprzątaniu będzie śnić. (głaszczemy dziecko po głowie, przytulamy się do niego lub kładziemy głowę na jego plecach).

7.     Karty pracy

a) Proszę o powycinanie jajek i poukładanie ich w odpowiedniej kolejności np. od największej do najmniejszej, następnie od najmniejszej do największej.

b) Połącz króliczki z kwiatkami kierując się kolorami, zgodnie ze wskazówką.

Pozdrawiamy serdecznie

oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

Kontakt do nauczycielek:

10-3