Poniedziałek - 23.03.2020r.

Co służy do sprzątania?

„Magiczne pudełko” – poznanie ilustracji sprzętów służących do robienia porządków w ogrodzie.

Dziecko wyjmuje z pudełka ilustracje dotyczące narzędzi służących do robienia porządków w ogrodzie. Rozmawiamy o tym do czego służą. Można wydrukować dwa razy i pobawić się w memo- odszukiwanie par.

 

„Wiosenne porządki”  – zabawa ruchowa. Naśladując ogrodnika najpierw zagrabcie liście, przekopcie ziemię, posadźcie nasionka i podlejcie je.

Konewka- praca plastyczna wykonana z papieru kolorowego i plastikowego kubeczka.

Obklejcie kubeczek wybranym kolorem papieru. Wytnijcie sitko i rączkę z papieru. Przyklejcie do kubeczka. Konewka gotowa:)

 

Wtorek- 24.03.2020r.

Zapoznanie z piosenką „Wiosenne porządki”

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=B4jmkwQNsX8

   „Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – pogadanka.  Porozmawiajmy z dziećmi o tym jak ważne jest mycie rąk, dbanie o porządek w naszym otoczeniu.

„Robimy porządki w naszym domu” – zabawa poprzez działanie. Zachęcamy dzieci do wspólnego robienia porządków w domu. Dajmy im szanse samodzielnego odkurzania , wycierania kurzów, podlania kwiatków.

„Domowe porządki” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej

Domowe porządki – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej.

Maciek myje talerze, Dziecko wykonuje koliste ruchy zamkniętą dłonią, udając, że myje talerz – drugą, otwartą dłoń.

Michał serwetki pierze, Pociera jedną pięścią o drugą.

pranie wiesza Beata, Unosi nad głowę obie ręce i wykonuje nimi ruchy jak podczas wieszania prania.

Marcin kąty zamiata, Udaje, że trzyma miotłę obiema rękami i zamaszyście zamiata.

Marysia wyciera kurz. Udaje, że ściera szmatką kurz.

Ja nic nie robię – i już! Zaplata ręce na piersiach.

Środa - 25.03.2020r.

„Marcowe ogródki” – praca z obrazkiem przedstawiającym wiosenne prace w ogrodzie.

Na podstawie obrazka należy porozmawiać z dzieckiem jakie wykonujemy prace w ogrodzie i jakie narzędzia do tego wykorzystujemy.

 

1.jpg
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

Czwartek- 26.03.2020r.

1. Ogrodnicy – słuchanie wiersza I. Salach;

Ogrodnicy I.R. Salach

Idą, idą ogrodnicy tup, tup, tup
Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką. 
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki,
na nasze grządeczki.

 

Pytania do wiersza:

Kto poszedł do ogrodu?

Jakie narzędzia z sobą nieśli ogrodnicy?

Do czego służą grabie?

do czego służy łopata?

Po co jest konewka?

Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?

 

2. „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie i nazywanie narzędzi ogrodniczych. Pokazujemy obrazki przedstawiające różne narzędzia ogrodnicze – grabie, szpadel, łopata, konewka, wąż ogrodniczy, sekator, motykę. Rodzic mówi nazwę narzędzia, dzieląc ją na sylaby. Zadaniem dzieci jest wysłuchanie nazwy narzędzia i dobranie do niej właściwego obrazka.

3. „Ogrodnicy przy pracy” – zabawa muzyczno-ruchowa.  

Naśladujemy to co robi ogrodnik.

W naszym ogródeczku

W naszym ogródeczku zrobimy porządki, zrobimy porządki, zrobimy porządki.

Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki, przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię włożymy nasionka, włożymy nasionka, włożymy nasionka.

 Będą się wygrzewać na wiosennym słonku, na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni, wszystko odmieni, i wszystko odmieni.

W naszym ogródeczku grządki zazieleni, grządki zazieleni, raz, dwa, trzy

26.03.1.jpg
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

Piątek- 27.03.2020r.

1.Słuchanie wiersza  Kto to? Iwona Salach

 Powiedzcie mi dzieci,

 co to jest za pani:

 trawa rośnie, słonko świeci,

ptaszek śpiewa dla niej.

Kto przychodzi do nas o tej porze roku?

Jest pachnąca i radosna, czy wiesz kto to?

 (Pani Wiosna)

 Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje pytania dotyczące jego treści: Kto śpiewa dla Pani Wiosny?; Co rośnie?; Co świeci?; Jaka jest wiosna w wierszu? Jaki kolor ma Pani Wiosna?; Co wam kojarzy się z wiosną?

2. „Pani Wiosna” – puzzle trzyelementowe w poziomie.

Wydrukuj zdjęcie pani Wiosny. Przetnij na trzy części. Daj dziecku do ułożenia.

3. „Gra w zielone”- zabawa ruchowa. Utrwalenie koloru zielonego.

Rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. zielony. Zadaniem dzieci jest znalezienie w pokoju koloru zielonego i dotknięcie go. Jeżeli rodzic poda nazwę innego koloru wówczas dzieci stają prosto i nie ruszają się. Zabawa powtarzana jest kilka razy.

wiosna.jpg
oprac.: D.Zientala, B.Laskowska, A. Szymankiewicz

Taki nam wyrósł piękny owies:):)

Portale dla dzieci w wieku przedszkolnym udostępniony przez WCIES:

https://www.wcies.edu.pl/media/system/pdf/Portale%20edukacyjne%2013%2003%202020.pdf?fbclid=IwAR14Wfelo9yPt6E-otWPF97yB6u4LJu-EodCdyS9yKDimpPpq03fO0MMZ9c

DARMOWE KODY DOSTĘPU DO GRY BALON BLUM NA CZAS ZAMKNIĘCIA PLACÓWEK

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2782053545163556&id=1240746779294248

 

 

Gra egukacyjna Balon Blum jest wykorzystywana w niektórych przedszkolach w pracy z dziećmi.

 

https://balonblum.pl/?fbclid=IwAR1ycZ_LJb-2KAXXjRMrer-KyVXe-ki8XC8Ilidk7wilq7UuEmel1ZU3Pow

Kontakt do nauczycielek: