Szanowni Rodzice!
Zachęcamy Państwa do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane poniżej. Zdjęcia umieścimy w galerii naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy SMOKI

25.05.2020

 

Moja rodzina !!!

 

1. Obejrzyj krótki filmik, który pomoże odpowiedzieć na pytanie, co to jest rodzina?

 

 

 

 

 

 

 

 

Krótka rozmowa dotycząca obejrzanego filmu. Dorosły może zainicjować rozmowę na temat rodziny, czym ona jest dla dziecka.

 

2. „Wśród rodzinnych fotografii”

Dorosły zaprasza dziecko do wspólnego oglądania rodzinnego albumu. Porozmawiajcie na temat, kto znajduje się na zdjęciu, kim jest dla osoby dorosłej (mamy, taty),a kim ta osoba jest dla dziecka. Możecie również poprowadzić rozmowy, kto do kogo jest podobny, a nawet opowiedzieć krótkie anegdoty z życia rodzinnego.

 

3. „Wspólna gimnastyka z mamą/tatą”

„Z mamą/tatą na huśtawce” – dorosły z dzieckiem siada wygodnie na podłodze w siadzie skulnym – jedno naprzeciwko drugiego. Oboje wyciągacie ręce przed siebie, wyprostuj łokcie i spróbujcie chwycić się za dłonie. Na hasło „z mamą/tatą na huśtawce, zaczynacie naprzemiennie się przeciągać.

 

„Kto jest silniejszy- ja cz ty?” – w tym ćwiczeniu również siedzicie na podłodze, jednak plecami do siebie. Na hasło „kto silniejszy – ja czy ty?”, dorosły i dziecko zaczyna napierać plecami na siebie, odpychającsię nogami od podłogi.

To ćwiczenie możemy również przekształcić w „przepychanki” nogami. Dorosły i dziecko kładą się na podłodze. Stopy dziecka i dorosłego są połączone (lekko podniesione) i przepychają się naprzemiennie, raz jedną nogą, a raz drugą.

4. „R” – jak rodzina – załącznik nr 1.

Rysuj po śladzie w odpowiednim kierunku.

Pamiętaj, abyś trzymał/a ołówek nie za mocno.

5. Odszukaj wszystkie litery „R’ i „r” w rozsypane wyrazowej. Następnie rodzic głośno wypowiada poniższe wyraz, a dziecko określa gdzie znajduje się głoska „r”

(na początku, w środku, na końcu wyrazu).– załącznik nr 2.

6. „Połącz zdjęcia” – załącznik nr 3.

26.05.2020

 

27.05.2020

 

28.05.2020

Razem z rodzicami :)

  1. Poranna gimnastyka :) wykonuj wszystkie ćwiczenia i pamiętaj, która to prawa, a która lewa strona. Dla ułatwienia można zawiązać wstążkę na prawej ręce lub założyć gumkę.

 

 

 

2. Kwiaty dla mamy. Rozwiązywanie zadań, układanie działań

Potrzebne będą liczmany np. zakrętki, patyczki, kredki, kartoniki z liczbami 1-10, znakami -, +, =.

Dorosły czyta dziecku zadania. Po odczytaniu treści zadania dziecko układa przed sobą w szeregu odpowiednio liczmany, a następnie układa odpowiednie kartoniki z liczbami 1 – 10 i znakami; - lub +, =.

1. Mama dostała od córeczki 3 kwiatki, a od synka 2 kwiatki. Ile to razem kwiatków?

(Dziecko układa w szeregu 3 liczmany, następnie dwa liczmany. Pod spodem układa to wszystko za pomocą kartoników z liczbami: 3 + 2 = 5, odczytuje zapis liczbowy).

2. Córeczka kupiła dla mamy 8 kwiatków, ale po drodze do domu 4 z nich zgubiła. Ile kwiatków dostała mama od córeczki?

(Dziecko układa przed sobą 8 liczmanów i układa kartonik z liczbą 8, następnie zabiera 4 liczmany. Z kartoników układa działanie 8 – 4 = 4. Odczytuje ułożone działanie).

 

3. Synek kupił mamie bukiet kwiatów. Było w nim 7 tulipanów i 3 róże. Ile było wszystkich kwiatów w bukiecie?

(Dziecko układa w szeregu 7 liczmanów, następnie 3 liczmany. Pod spodem układa to wszystko za pomocą kartoników z liczbami: 7 + 3 = 5, odczytuje zapis liczbowy).

4. Ela i Tomek kupili mamie 10 kwiatków. Ela dała mamie 5 kwiatków. Ile kwiatków dał mamie Tomek?

(Dziecko układa przed sobą 10 liczmanów i układa kartonik z liczbą 10, następnie zabiera 5 liczmanów. Z kartoników układa działanie 10 – 5 = 5. Odczytuje ułożone działanie).

3. Pobaw się w projektanta mody:)

Zaprojektuj swój niepowtarzalny wzór na koszuli dla taty i na sukience dla mamy.

Możesz użyć wszystkich dostępnych

Ci materiałów, jakie masz w domu. Załącznik nr 1.

4. Szukamy zagubionych zabawek.

Poruszanie się zgodnie z instrukcją obrazkowo-wyrazową i słowną opartą na pojęciach kierunkowych.

Potrzebne będą:10 drobnych zabawek, instrukcja – plan poszukiwania zabawek.

Dorosły ukrywa zabawki w różnych miejscach pomieszczenia i przygotowuje instrukcję dotarcia do nich. Dorosły czyta ogłoszenie: Przy przeprowadzce zgubiono 5 zabawek. Proszę o pomoc w ich odnalezieniu. Bardzo tęsknię za moimi zabawkami.  Następnie dorosły informuje, że na drugi dzień po wywieszeniu ogłoszenia była odpowiedź: Widzieliśmy zabawki, napisaliśmy, jaką drogą trzeba iść, żeby można było je odszukać. Dorosły pokazuje dziecku instrukcję. Wyjaśnia oznaczenie symboli – strzałka w górę oznacza poruszanie się do przodu, strzałka w dół – oznacza poruszanie się do tyłu, strzałka w lewo – oznacza poruszanie się w lewo, strzałka w prawo- oznacza poruszanie się w prawo, a cyfry obok strzałek określają ilość kroków. Instrukcja uzależniona jest od wielkości i urządzenia pomieszczenia (rodzic wcześniej odpowiednio przygotowuje instrukcję, z poprawną ilością kroków). Dziecko porusza się według instrukcji do momentu odnalezienia pierwszej zabawki, przynosi ją na dywan. Określa czy wszystkie zabawki są odnalezione, ilu zabawek jeszcze brakuje. Poszukiwania trwają dalej. Po znalezieniu każdej kolejnej zabawki dziecko układa ją obok poprzedniej, określa ile znalazło i ilu jeszcze brakuje.

29.05.2020

Drzewo GENEALOGICZNE !!!

1. Obejrzyj krótki film, który pomoże zrozumieć Ci , czym jest drzewo genealogiczne.

Wspólnie porozmawiajcie o filmiku. Dorosły zadaje pytania dziecku, np. co babcia nauczyła Marysię, itp.

2. Wykonaj swoje własne drzewo genealogiczne, na którym znajdą się Twoi najbliżsi :)

Możesz wykorzystać gotowy wzór, który znajduje się w załączniku nr 1.

 

 

Potrzebne materiały:

Farby, kolorowe kredki, ołówek, nożyczki, itp.

3. Co tutaj nie pasuje? Wskaż paluszkiem niewłaściwe sylaby.

 

 

4. Słuchaj uważnie i powtórz dokładnie to, co usłyszysz. Staraj się nie pomylić.

 

 

Podczas wypowiadania ciągów sylab można również urozmaicić zadanie o dodatkowe pytania, np.

Jaką sylabą słyszysz na początku?

Jaką sylabą słysz na końcu?

Ile słyszysz sylab?

Dorosły musi wypowiadać każdą sylabę głośno i wyraźnie.

5. Pokoloruj obrazek zakodowanymi kolorami. Załącznik nr 2.

6. Swobodny ruch do muzyki.

Dorosły włącza dowolną muzykę i zachęca dziecko do swobodnego poruszania

do rytmu odtwarzanego utworu. Gdy rodzic wyłącza muzykę, dziecko natychmiast

siada na dywanie/podłodze – w siadzie skrzyżnym.

Powiedz wtedy wyraźnie „Raz- dwa – trzy- sia – da – my”.

Następnie włącz muzykę i na hasło

„raz – dwa – trzy – wsta- je – my”,

dziecko wstaje z siadu skrzyżnego i ponownie porusza się w rytm muzyki.