18.05.2020

 

Obejrzyj krótki film dotyczący różnych ZAWODÓW.  Słuchaj uważnie i zapamiętaj,

jak najwięcej ich nazw.

 

Rozmowa na temat obejrzanego filmu:

Przykładowe pytania dla dzieci:

  • O jakich zawodach był film ?(wymień, jak najwięcej zapamiętanych nazw zawodów)

  • Co robi policjant?

  • Co robi strażak?

  • Co robi piekarz?

  • Co ugotował kucharz?

  • Kto przynosi nam listy?

  • itp.

​​

Zabawa słowna „Pan – Pani”. Zabawa polega na odpowiedniej odmianie nazw konkretnego zawodu, np.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proszę w taki sposób odmienić, jak największą ilość nazw zawodów.

 

Podziel nazwy zawodów na sylaby, a następnie wymień głoski, które usłyszysz na początku i na końcu w wyrazach.

 

 

 

 

 

 

Zabawa ruchowa „Zrób tak, jak ja”. Rodzic naśladuje ruchem czynności wykonywane przez osoby z danego zawodu, a dziecko powtarza ruch i odgaduje, co to za zawód, np.

Fryzjer – rodzic naśladuje czesanie grzebieniem, obcinanie nożyczkami włosów.

Malarz – malowanie pędzlem (ręką w górze)

Kucharz - naśladowanie mieszania chochlą w garnku raz lewą, raz prawą ręką, krojenie

Policjant –naśladowanie ruchem zatrzymywanie pojazdu, gwizdanie

19.05.2020

20.05.2020

 FRYZJER- FRZJERKA

  1. Wysłuchaj piosenki, pt. „Wizyta u fryzjera – ciach, ciach”.

- O jakim zawodzie była piosenka?

- Jakie przyrządy są potrzebne fryzjerowi?

- Po co chodzimy do fryzjera? Co on nam może zrobić?

 

2. Jakie narzędzia są potrzebne fryzjerowi podczas wykonywanej pracy? Nazwij je wszystkie i połącz linią odpowiednie narzędzia. Następnie otocz pętlą, lub wskaż paluszkiem wyrazy zaczynające się na głoskę „N” i „G”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. „Znajdź parę”.

Do zabawy będzie potrzebne pudełko lub worek. Dodatkowo (po 2 szt.) gumki do włosów, spinki, szczotki, grzebienie i inne ozdoby do włosów. Wszystko wrzucamy do pudełka/worka. Zadanie dziecka jest odnalezienie dwóch, takich samych przedmiotów i nazwanie ich oraz podzielenia tej nazwy na sylaby. Dopiero , jak dziecko wykona te polecenia może włożyć ręce z powrotem i odszukać kolejnej pary. Do tej zabawy możemy również wykorzystać inne przedmioty, w zależności co mamy dostępne w domu. Po zakończonej zabawie należy porozmawiać o przydatności tego zwodu, dlaczego jest ważny i potrzebny dla wszystkich ludzi.

 

4. „Połącz pary” – wykonanie karty pracy znajdującej się w załączniku nr 1.

5. Praca plastyczna – „FRYZJER”.

Potrzebne materiały:

  • nożyczki i klej

  • włóczka (mogą być różne kolory)

  • kontur twarzy

  • kredki

Na samym początku dziecko wycina kontur twarzy (w załączniku nr 2) lub samodzielnie rysuje twarz na kartce papieru. Następnie przykleja pociętą włóczkę do wyciętego konturu (dziecko może samodzielnie skorygować długość „włosów”). Ostatnim krokiem jest dorysowanie wszystkich elementów twarzy (oczy, nos, usta, brwi, rzęsy). Gotowe :)

 

6. Rysuj po śladzie w odpowiednim kierunku (załącznik nr 3).Pamiętaj, żebyś nie trzymał/a zbyt mocno ołówka. Następnie rysuj po śladzie literę „Z” (załącznik nr 4).

 

7.Gdy już skończysz wszystkie powyższe zadania to czas na  wyszukanie, jak największej ilości wyrazów, które zaczynają się na głoskę „Z”, lub „z”.  

 

 

21.05.2020

22.05.2020