Szanowni Rodzice!
Zachęcamy Państwa do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane poniżej. Zdjęcia umieścimy w galerii naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy SMOKI

4.05.2020

  1. Higiena to podstawa.

 

  • Obejrzyj prezentację na temat higieny, a dowiesz się, czy jest i dlaczego jest bardzo ważna.

Prezentacja – higiena: https://prezi.com/eklsbqikl1oi/higiena-osobista/        

 

  • Obejrzyj film o Myszce w paski. Przyjrzyj się i powiedz czy potrafi ona dokładnie myć ręce.

 

Filmy Myszka w paski jak dokładnie myć ręce:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·           Obejrzyj instrukcję mycia rąk. Potem w łazience zgodnie ze wskazówkami umyj dokładnie ręce. Powiedz, kiedy powinniśmy myć ręce.

 

 

 

  • Posłuchaj piosenki.

Piosenka: 

 

2. Mamy dobry humor, zabawy z literą „h, H”.

 

  • Dokończ zdania. Dorosły czyta zdanie dziecko dopowiada ostanie słowo.

 

Dbanie o czystość ciała to… (higiena).

Jestem uśmiechnięty i mam dobry …(humor).

  • Hela i jej przyjaciele. Dorosły czyta dziecko ogląda obrazek.

To jest Hela, a to jaj przyjaciele z przedszkola. Hela bardzo lubi się z nimi bawić, bo są zawsze uśmiechnięci i przychodzą do przedszkola w dobrym humorze.

  • Nazwij obrazki, podziel wyrazy na sylaby, głoski, pokaż miejsce głoski w wyrazach.

oprac.: A. Krysiak, M.Barcikowska, J. Ładziak

5.05.2020

1. Bajka o wirusie. Zachęcamy do obejrzenia krótkiej bajki. Rozmowy n/t bajki, rozprzestrzeniania się chorób i sposobów ich zapobiegania.

Bajka o wirusie

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Przegoń wirusa – osłuchanie z piosenką, pokazywanie treści piosenki ruchem.

Przegoń wirusa piosenka 

  • Bajka o maseczce 

Jeśli to możliwe dziecko ćwiczy prawidłowe wkładanie i zdejmowanie maseczki.

 

2. Do czego to służy: zagadki dotykowe, węchowe, naśladowanie ruchem czynności

 

Potrzebne będą: gąbka, ręcznik, szczoteczka, pasta do zębów, szczoteczka do paznokci, kubeczek do mycia zębów, mydło, pumeks, szampon, żel pod prysznic, grzebień, szczotka do włosów, dezodorant, perfumy, chustka do zasłonięcia oczu.

 

Dorosły rozkłada przed dzieckiem przedmioty służące do utrzymywania utrzymywaniem czystości ciała Dziecko ogląda je, wącha i mówi:

 

- do czego służą poszczególne przedmioty

- w jaki sposób ich używamy

- jakie części ciała nimi myjemy.

 

Następnie dzieci pokazują, w jaki sposób posługujemy się poszczególnymi przyborami do mycia.

 

Dorosły zasłania dziecku oczy, podaje wybrany przez siebie przedmiot. Dziecko dotyka go, wącha rozpoznaje dotykiem, węchem, podaje jego nazwę.

 

Na koniec proponujemy obejrzeć filmy z serii Myszka w paski:

 

  • Jak czesać włosy: 

  • Jak myć głowę: 

  • Jak brać prysznic: 

 

i przy najbliższej okazji ćwiczyć samodzielne, sprawne czesanie włosów, mycie głowy, branie prysznica lub kąpieli.

oprac.: A. Krysiak, M.Barcikowska, J. Ładziak

6.05.2020

  1. Wojna z mikrobami. Utwór Buratowskej. Zapoznanie środowiska, w którym panują wirusy i bakterie. Wzbogacanie słownictwa dzieci. Oglądanie filmów edukacyjnych: Gdzie mieszkają bakterie?, Czym się różnią bakterie od wirusów?

 

Dorosły prezentuje dziecku treść utworu „Wojna z mikrobami”

 

„Wojna z mikrobami”

 

Mikroby: My jesteśmy mikroby,

Roznosimy choroby,

czaimy się skrycie,

czyhamy na życie

 

Wirus:      Gdzie pani lubi mieszkać pani Bakterio?

 

Bakteria: Za brudnym paznokciem,

w niewypranych kocach,

w kurzu na podłodze,

w niewymytych owocach,

w pierwszych lepszych brudach.  

Wszędzie gdzie się uda. A Pan Panie wirusie?

 

Wirus: Na brudnym obrusie,

w nieumytych rękach, z daleka od wody.

 Woda to udręka!

 

Bakteria: Zwłaszcza, jeśli z mydłem!

 

Wirus:      Ach, mydło obrzydłe! Na samą myśl słabnę z trwogi…

 

Bakteria: Nie przesadzaj tak, mój drogi

szczęściem dla nas, wielu ludzi zbytnio myciem się nie trudzi,

więc choroby kwitną zdrowo…

 

Mikroby: Do ataku, marsz, bojowo!

My jesteśmy mikroby,

roznosimy choroby,

czaimy się skrycie, czyhamy na życie!

 

 (Pojawiają się dzieci)

 

Dziecko: I: Jak tu duszno!

 

Dziecko II: Ile kurzu!

 

Dziecko III: Wpuśćmy tutaj trochę słonka (otwierają okna)

niech zaświeci we wszystkich kątkach!

 

Dziecko I: Przynieś prędko wiadro z wodą,

daj szczotkę tę ryżową,

a sam zetrzyj wszędzie kurz.

Do roboty, ale już!

Już kończymy sprzątanie,

myjemy się starannie,

bo gdy czystość wkoło świeci,

starsi zdrowi, zdrowe dzieci.

 

Dorosły rozmawia na temat wysłuchanego utworu:

- Kto był bohaterem utworu?

- Gdzie mieszkały wirusy i bakterie?

- Co robiły wirusy i bakterie?

- Czego bały się wirusy i bakterie?

- W jaki sposób poradziły sobie dzieci z wirusami i bakteriami?

 

Zachęcamy do obejrzenia filmów edukacyjnych:

 

Gdzie mieszkają bakterie 

 

 

 

 

Czym się różnią bakterie od wirusów 

 

2. Przybory do mycia. Praca plastyczna obrysowywanie przyborów do mycia, wypełnianie konturów dowolnymi technikami np. stemplowanie palcami, wyklejanie dowolnymi materiałami.

Dziecko na kartonie obrysowuje wybrane przez siebie przybory do mycia, następie powstałe w ten sposób kontury koloruje kredkami, rysuje na nich wzorki, stempluje je palcami lub wykleja dostępnymi w domu materiałami. Sposób wypełnienia konturów do wyboru przez dziecko.

oprac.: A. Krysiak, M.Barcikowska, J. Ładziak

7.05.2020

Dlaczego musimy myć zęby? Kto pomaga dbać o zęby?

oj jak mnie boli ząb

Fruzia u dentysty piosenka 

 

 

 

Rozmowa na temat pracy lekarza stomatologa zwrócenie uwagi na konieczność systematycznego dbania o higienę jamy ustnej – dokładne mycie zębów. Po obejrzeniu instrukcji mycia zębów, filmu Myszka w paski Jak dokładnie myć zęby, dziecko myje zęby.

Film „Myszka w paski Jak dokładnie myć zęby” 

 

Instrukcja mycia zębów.

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

Narysuj rysunek po śladzie bez odrywania ręki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dbamy o zęby. Wdrażanie do systematycznego, dokładnego mycia zębów. Interpretacja utworu W. „Chotomskiej „Kino w łazience” za pomocą przedmiotów.

 

Dorosły przedstawia bohaterów wiersza W. Chotomskiej „Kino w łazience”, pokazuje: szczotkę do zębów, tubkę z pastą do zębów, kubek. Stosując te przedmioty dorosły prezentuje utwór W. Chotomskiej

 „Kino w łazience”.

SZCZOTKA:     Jestem szczotka.

TUBA:          Jestem tuba.

SZCZOTKA: Pani tuba jest za gruba

TUBA:          Jestem gruba, ale schudnę, bo to wcale nie jest trudne.

SZCZOTKA: Buzia sama się otwiera-

                      Mycie zębów będzie teraz.

                      Będę myła zęby póty,

                      Aż umyję w dwie minuty!

KUBEK:       Teraz pora na mój występ-

                      Dam Ci trochę wody czystej.

                      Wypłucz buzię, umyj szczotkę

                      I piosenki zanuć zwrotkę.

 

(na melodię Szła dzieweczka do laseczka)

 

                      Szła szczoteczka do kubeczka,

                      Do kubeczka szła, do kubeczka szła.

                      I cieszyła się wraz zemną

                      Jak piosenka ta.

                      Kto zawsze, kto zawsze o zęby dba,

                      Ten uśmiech wesoły na twarzy ma.

 

Dorosły rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:

- kto występował w wierszu

- o czym był wiersz?

- jak wygląda uśmiech osoby, która dba o zęby?

 

Następnie dziecko samo (lub z dorosłym) swoimi słowami z zastosowaniem przedmiotów przedstawiają wierszyk.

oprac.: A. Krysiak, M.Barcikowska, J. Ładziak
oprac.: A. Krysiak, M.Barcikowska, J. Ładziak