8.06.2020

„W świecie uczuć i emocji”

1. „Poranna gimnastyka, dla każdego smyka” –zestaw ćwiczeń na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała przez dziecko, które  znajduje się poniżej. Pamiętaj, aby wszystkie ćwiczenia wykonywać dokładnie :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. „Co to są emocje?” – zastanów się nad tym pojęciem i opowiedz swojemu rodzicowi, jak Ty to widzisz.

 

3. Obejrzyj krótki filmik, który pomoże Ci zrozumieć właśnie co to są EMOCJE. Dorosły czyta pokazywany tekst i omawia ilustracja.

4. Dorosły rozmawia z dzieckiem o obejrzanym filmiku, np. jakie są jego odczucia, czy zapamiętał/a jakieś nazwy emocji, itp.

5. Podziel poniższe nazwy emocji na głoski.

S M U T E K

Z Ł O Ś Ć

R A D O Ś Ć

G N I E W

S T R A C H

Z D Z I W I E N I E

 

6. „Jaka to emocja” – załącznik nr 1.

7. „Połącz emocje z jej cieniem” – załącznik nr 2.

9.06.2020

„Czym jest złość?”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

2. Uważnie obejrzyj film, który pozwoli Ci lepiej zrozumieć, czym jest złość oraz , w jaki sposób możemy ją „POKONAĆ” :)

3. Rozmowa na temat złości z umiejętnym jej wyładowaniem

Dorosły zadaje pytanie o to, czy dziecko się czasem złości oraz z jakiego powodu. Zbieramy odpowiedzi. Stajemy naprzeciwko siebie – zadajemy pytanie, co ludzie robią, kiedy się złoszczą (dziecko powinno dać kilka propozycji.

Zbieramy odpowiedzi i wykonujemy dane czynności – robimy straszne miny, tupiemy, krzyczymy, kopiemy powietrze, zaciskamy zęby.

Wyraźnie mówimy, na co się nie zgadzamy przy wyrażaniu złości, np.: Tak, ludzie czasem biją innych, kiedy są zezłoszczeni, ale wyrażając złość nie wolno krzywdzić ani siebie, ani innych. Nie wykonujemy tej czynności

4. „Złość” –praca plastyczna.

Potrzebne materiały: kolorowe kredki, biała karta.

Spróbuj narysować swoją złość, w taki sposób jak sobie ją właśnie wyobrażasz. Możesz użyć do tego wszystkich kolorów, które kojarzą Ci się ze złością. Twoja złość może bardzo ładna, ale może również być strasznie brzydka.

5. „E- jak emocje” – załącznik nr 1.

 

6. „Wyładuj swoją złość” – zabawa ruchowa.

Dorosły włącza dowolną piosenkę. Dziecko tańczy w rytm muzyki porusza się po pomieszczeniu, w którym się znajduje. Gdy muzyka ucichnie, na hasło „ZŁOŚĆ”- dziecko naprzemiennie wyraża złość w sposób, jaki był omawiany wyżej, np. tupanie nogami, kopanie w powietrze, zaciskanie zębów, itp.

10.06.2020

Strach

1. „Strach”

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. „Czym jest strach?” – obejrzyj film edukacyjnych, który wytłumaczy Ci, czym jest strach.

Dorosły rozpoczyna rozmowę o strachu. Zadaje pytania:
– Kiedy się boimy?
– Czego najbardziej się boimy?
– Co strach z nami robi? – pocimy się, zapominamy, co mieliśmy powiedzieć, dostajemy tzw. gęsiej skórki, robi nam się zimno, jeży nam się włos na głowie, drżymy ze strachu, krzyczymy.
Podczas rozmowy dorosły podkreśla, że lęk (strach) jest czymś naturalnym w życiu człowieka, nie ma osób, które się nie boją. Lęk jest potrzebny, bo chroni nas przed nierozważnym postępowaniem i niebezpieczeństwem

3. „Mój strach” – praca plastyczna.

Potrzebne materiał: kolorowe kredki, biała kartka.

Na kartce narysuj swój STRACH. Jakbyś mógł go sobie wyobrazić, to jak by wyglądał?

Możesz wysłać zdjęcie swojego strachu, żeby mogli go zobaczyć Twoi koledzy.

 

4. „Większy – mniejszy” – załącznik nr 1.

 

5. „Co mogło się wydarzyć?” – załącznik nr 2.

 

6. „Dni tygodnia”

Dawno nie powtarzaliśmy sobie wspólnie nazw dni tygodnia. Dlatego teraz wszyscy sobie je powtórzymy.    Zaczynamy ! :)

 

Następnie powiedz, jaki dzień tygodnia jest dzisiaj?

A jaki dzień tygodnia był wczoraj?

A jaki dzień tygodnia będzie jutro?

Ile dni ma cały tydzień?

7. „Jak biedronka zgubiła kropki” W. Chotomska – naucz się poniższego wiersza  na pamięć.


W poniedziałek bardzo rano
pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropkę wiatr we wtorek
grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos dał swoim dzieciom
do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek czwarta z siedmiu kropek
w świat ruszyła autostopem.
Piąta kropka w piątek rano
wpadła w studnię cembrowaną.
Szóstą kotek wziął w sobotę
i nie oddał jej z powrotem.
A ta siódma przy niedzieli
spadła w mieście z karuzeli.

 

12.06.2020

1. Słuchaj uważnie i wykonuj wszystkie polecenie. Troszeczkę poćwiczycie w rytm muzyki :)

2. Posłuchaj piosenki i zaśpiewajmy ją razem :)

Dziecko może odwzorować emocje pojawiające się w piosence.

Słowa piosenki:

Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Jak czuje się mały miś?
Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Jak czuje się mały miś?

Miś smutny, wesoły, miś głodny, znudzony.
Miś smutny, wesoły, miś głodny, znudzony.
Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Nasz mały miś!

Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Jak czuje się mały miś?
Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Jak czuje się mały miś?

Miś zły, zawstydzony, miś szczęśliwy, zmęczony.
Miś zły, zawstydzony, miś szczęśliwy, zmęczony.
Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Nasz mały miś!

Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Jak czuje się mały miś?
Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Jak czuje się mały miś?
Smutny :0-{
wesoły :0-}
głodny,
znudzony,
zły,
zawstydzony,
szczęśliwy,
zmęczony,

Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Nasz mały miś!
Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś?
Nasz mały miś!

 

3. „Jestem…” – dorosły razem z dzieckiem naprzemiennie kończą rozpoczęte zdania, np.

  • Jestem zły ponieważ….

  • Jestem szczęśliwy dlatego, że…

  • Jestem samotny, gdy…

  • Jestem zdenerwowany, kiedy…

  • Itp.

Starajcie się wypowiadać całymi zdaniami złożonymi, aby Wasze wypowiedzi nie były zbyt krótkie.

 

4. Narysuj co sprawia, że tak się czujesz. Załącznik nr 1.

 

5. Zaprowadź chłopca do mamy. Załącznik nr 2.