„Lato wokół nas”

 

1. „Poranna rozgrzewka”- Lekcja 2

 

 

 

 

2. A teraz posłuchaj piosenki i zapamiętaj jej słowa :)

Tekst piosenki:

„Lato, lato, lato czeka”

Halina Kunicka

Lato, lato, lato czeka
Razem z latem czeka rzeka
Razem z rzeką czeka las
A tam ciągle nie ma nas

Lato, lato, nie płacz czasem
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
W lesie schowaj dla nas chłodny cień
Przyjedziemy lada dzień

Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę
Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare

Lato, lato, mieszka w drzewach
Lato, lato, w ptakach śpiewa
Słońcu każe odkryć twarz
Lato, lato, jak się masz?

Lato, lato, dam ci różę
Lato, lato, zostań dłużej
Zamiast się po krajach włóczyć stu
Lato, lato, zostań tu

Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare

 

3. Dorosły pyta dziecko, o czym jest piosenka, o jakiej porze roku.

Następnie dziecko powtarza wszystkie nazwy pór roku, pamiętając o poprawnej kolejności (nie zależnie, od której pory zacznie wymieniać).

 

Wszystkie nazwy pór rokunależy powtórzyć kilkakrotnie (dla lepszego utrwalenia). Następnie rodzic zadaj pytanie dziecku:

  1. Jaka pora roku jest przed wiosną?

  2. Jaka pora roku jest po lecie?

  3. W jakiej porze roku jest śnieg?

  4. Jak nazywa się pora roku, w której zaczynają spadać liście z drzew?

4. Przyjrzyj się wyrazom nad ramkami.  Odszukaj te wyrazy w rozsypankach literowych. Pokoloruj kratki, w których jest ukryty wyraz.

 

5. „Zakodowany obrazek” – załącznik nr 1.

 

 

16.06.2020

1. „Powitanie” – dziecko wita się ze wszystkimi domownikami.

2. „Co kojarzy nam się z latem?” – burza mózgów.

Dziecko podaje różne skojarzenia, np. zapach lasu, śpiew ptaków, szum wody, gorący piasek, itp. Po wyczerpaniu pomysłów można podać dziecku dowolną ilustrację, np. kartki z kalendarza, które przedstawiają letnie krajobrazy. Dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami, wrażeniami, np. „Plaża jest nad morzem”, „Zachód słońca jest nad jeziorem”. Dorosły może zachęcać do swoich wspomnieńz wakacji, letnich przygód. Gra rozwija dziecięcą wyobraźnię oraz zasób słownictwa.

 

3. „Zgaduj – zgadula” – zagadki słowne.

 

1. To zjawisko latem zaobserwujesz,

Gdy podczas deszczu słoneczko poczujesz.

Siedem kolorów pojawi się na niebie,

Gdy słońce z deszczem ocierają się o siebie. (tęcza)

 

2. Ognista kula, która na niebie świeci

Co dzień rano budzi dorosłych i dzieci.

Jego promienie ciepło nam dają,

A w lecie ciała nasze opalają. (słońce)

 

3. Latem ich smaków nie zdołasz policzyć,

Budki z nimi znajdziesz w całej okolicy.

Są na patyku, w kubeczku czy też w rożku

Zimne i słodkie, liżemy je po troszku. (lody)

 

4. Zakładasz je na stopy, gdy po plaży spacerujesz,

Swobodnie i wygodnie się w nich czujesz.

Gdy chodzisz, o piętę twoją uderzają

I gdy się przysłuchasz, śmieszne dźwięki wydają. (klapki)

 

5. Do kąpieli w basenie i w morzu bardzo się przydaje

Okrycie pewnym częściom ciała daje.

Jest lekki, kolorowy i wygodny

Latem zawsze bardzo modny. (strój kąpielowy)

 

6. Gdy na wakacje wyjeżdżasz, miej je zawsze ze sobą

Są nie tylko letnią twarzy ozdobą,

 Ale przed promieniami słonecznymi twoje oczy ochronią,

Przed wiatrem i piaskiem także osłonią. (okulary przeciwsłoneczne).

 

4. „Co tutaj nie pasuje?” – załącznik nr 1.

5. „Rysuj po śladzie” – grafomotoryka.

6. „Sznurowadła”

Potrzebne materiały: buty ze sznurowadłami.

Obejrzyj krótki film z instrukcją, jak to zrobić :)

 Następnie weź swojego buta i spróbuj teraz sam/a :)

 

Możesz również skorzystać z poniższych ilustracji:)

 

  

 

17.06.2020

1. „Ćwiczenia spoko loko ;) ”

2. „Przeciwieństwa”- obejrzyj krótki film i zapamiętaj, jak najwięcej przeciwieństw. Następnie podaj wyraz, które są przeciwieństwem tego, który znajduje się w tabeli niżej.

 

 

 

3. „Gdzie jest lód”  (potrzebne materiały: nożyczki i klej)- załącznik nr 1.

 

4. „Sylabowo-głoskowe obrazki” –podziel na sylaby oraz na głoski nazwy poniższych obrazków. Powodzenia!

5. Spróbuj dopasować poniższe wyrazy z odpowiednim obrazkiem wyżej.

 

6. „Grafomotoryka dla smyka” – załącznik nr 2.

18.06.2020

1. „Magiczny taniec” – przed rozpoczęciem warto jest przypomnieć dziecku, która to jest prawa, a która lewa noga, czy też ręka.

2. „Słońce”- praca plastyczna.

Potrzebne materiały:

  • ołówek

  • nożyczki

  • pędzel

  • żółta farba plakatowa

  • biała kartka z bloku technicznego w formacie a3

  • czarny marker

Białą kartkę malujemy na żółty kolor. Po przeschnięciu odrysowujemy i wycinamy nasze dłonie (kilka razy) oraz wycinamy koło. Do koła przyklejamy od spodu dłonie. Czarnym markerem na kole rysujemy oczy, nos i buzie.

3. „S- jak słońce” – załącznik nr 1.

 

4. „Zabawy logopedyczne z głoską S” – potrzebne materiały dostępne w załączniku nr 2

5. „Słyszę głoskę S”- wyszukaj, jak największą liczbę wyrazów zaczynających się na głoskę „S”.

 

19.06.2020

1. „Tato, czy już LATO?”- B. Szelągowska.

Wysłuchaj poniższego wiersza i zapamiętaj, jak najwięcej szczegółów.

Powiedz proszę! Powiedz, tato,

Po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach,

Po bitej śmietanie z truskawkami,

Po kompocie z wiśni,

Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa,

Po boćkach uczących się latać,

Po ogrodach tonących w kwiatach,

Po świerszczach koncertujących na łące,

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

Po zapachu skoszonej trawy i róż,

I już.
 

Po wysłuchaniu, dorosły zadaje dziecku kilka pytań odnoszących się wiersza.

Przykładowe pytania: Co robią świerszcze na łące?Gdzie wygrzewa się biedronka?Z czego był kompot?O jakiej porze dnia  śpiewa słowik?

2. „Zagadki – rymowanki” - dokończ zdania.

– Piotruś kochany lubi ……………….(banany)
– Duży Tomek buduje …………………(domek)
– Kaczka to była…………………..(dziwaczka )
– Zaprasza nas iglasty……………..(las)
– Dla ochłody zjadam……………….(lody)
– Cielę wciąż językiem ……………….(miele )
– Lata osa koło ……………………..(nosa)
– Wrona była bez……………………(ogona)
– Jedźmy z górki na …………………(pazurki )
– Wlazł kotek na……………………(płotek)
– Mała Zosia to wielka ……………….(samosia)
– Cicho myszy, bo kot………………..(słyszy)
– Dobry dżem chętnie……………….(zjem )

 

3. „Matematyka  jest wśród nas „ – dzisiaj będziesz przeliczał/a do 15  na początku spróbuj policzyć  różne przedmioty, jakie masz w domu. Mogą to być klocki, samochody, widelce, talerze, itp. Ciekawe komu się uda :)

4. „Ile jest „ – rozwiąż działania matematyczne (dodawanie) – załącznik nr 1.

 

5. „Matematyczna gimnastyka” – zestaw zabaw do wyboru.

@przedszkole291.waw.pl