Zachęcamy Państwa do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęcia umieścimy w galerii naszej grupy:)
Nauczycielki  z grupy  MOTYLE

11.05.2020 

Poranna gimnastyka :)

 

Przyszedł czas, aby troszeczkę się poruszać. Słuchaj uważnie i wykonuj wszystkie ćwiczenia, wg podanej instrukcji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak już sobie trochę odpoczniesz, to poznasz kolejne zwierzęta, które mieszkają na naszych łąkach.

Obejrzyj je wszystkie i zapamiętaj, jak najwięcej ich nazw. Możesz również podzielić wszystkie ich nazwy

na sylaby i je policzyć.  

Sylwety zwierząt znajdziesz w załączniku  :)

 

 

 

 

 

Opracowała: Karolina Czerwińska

12.05.2020

13.05.2020

1.png

14.05.2020

Ćwiczenia wzmacniające nasze stopy :)

 

Wszystkie ćwiczenia możemy wykonywać przy Naszej ulubionej piosence,

przy której często bawiliśmy się w przedszkolu… pamiętacie ją???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Najlepiej gdy rodzic będzie wypowiadał komunikaty, które pomogą w naprzemienności

podczas wykonywania ćwiczeń. A mianowicie podczas całej piosenki dziecko

będzie sobie tańczyło według własnego układu tanecznego,

jednakże jego stopy muszą poruszać się w sposób, jaki zakomunikuje rodzić.

Komunikaty dla rodzica z przykładowym układem stóp dziecka:

  • Tańczymy na paluszkach

  • Tańczymy na krawędziach stóp

  • Tańczymy na piętach

  • Tańczymy na jednej nodze

  • itp.

Każde ćwiczenie można wykonać kilkakrotnie podczas całej piosenki. Ważne jest, żeby dziecko wykonywało dokładnie wszystkie ćwiczenia :)

2. Co ukryło się za cyferkami???

Twoim zadaniem jest pokolorowanie zakodowanej kolorowanki, która ukryła w sobie pewnego owada. Ciekawe, czy uda Ci się odgadnąć jakiego :) 

Powodzenia :)

15.05.2020

Wysłuchaj uważnie opowiadania A. Sójki, pt. „Niespodzianka biedronki.” Zapamiętaj jak najwięcej szczegółów.

 

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.

- Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar  - mówiły  pszczoły.

- Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.

- Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wielki  bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.

- Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

 

  1. Przykładowe pytania:

  • Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu?

  • Kogo biedronka poprosiła o pomoc?

  • Co przygotowała biedronka dla swoich przyjaciół?

  • Co zbierały pszczoły?

  • Co budowały mrówki?

  • Jakie było zadanie ślimaka podczas balu?

  • itp.

Jeżeli dziecko nie zapamiętało wszystkich szczegółów, możemy przeczytać ponownie opowiadanie.

 

2. To już ostatnie zadanie :) Znajduje się w załączniku. Pamiętaj!!! Musisz je wykonać bardzo starannie, trzymaj poprawnie ołówek, bądź kredkę i nie wychodź za linię.

 

 

Opracowała: Karolina Czerwińska

@przedszkole291.waw.pl