Zachęcamy Państwa do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęcia umieścimy w galerii naszej grupy:)
Nauczycielki  z grupy  MOTYLE

20.04.2020

„Z” jak ZIEMIA

  1. Obejrzyj krótki filmik dotyczący ekologii i środowiska. Filmik wyjaśni Ci te pojęcia, a może wiesz, jak je wyjaśnić ??? 

 

2. Krótka rozmowa dotycząca obejrzanego filmu.

Przykładowe pytania:

  • O czym była bajka?

  • Jakie są kolory pojemników na śmieci?

  • Jaki będzie nasz świat, gdy nie będziemy segregować śmieci?

  • itp.

 

3. „Z” jak Ziemia – WYDZIERANKA - wyklej literę „Z” małymi kawałkami podartego, kolorowego papieru lub starej gazety.

Potrzebne materiały:

  • Klej

  • Kolorowy papier  lub stara gazeta(dziecko rwie papier na małe kawałki)

  • Kontur litery „Z” (w załączniku)

 

4. Zastanów się,  jakie inne wyrazy zaczynają się na literę „Z” lub „z” i powiedz je na głos. Możecie wspólnie z rodzicami (na przemian) wymyślać swoje słowa zaczynające się na głoskę „Z”, „z”.

 

 

ZACZYNAMY !!! :)

Opracowała: Karolina Czerwińska

21.04.2020

Posłuchaj opowiadania :)

  1. Wysłuchaj opowiadanie (czyt. rodzic), pt. „Chora Planetka” M. Tokarczyk (w załączniku)

  2. Krótka rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania

Przykładowe pytania:

Dlaczego Planetka była smutna?

Czy dzieci dbały o planetę?

A co robiły dzieci?

Jak możemy zadbać o NASZĄ Planetę, żeby była wesoła?

Podziel na sylaby i policz ile ich jest w wyrazach: planeta, środowisko, Ziemia, segregacja itp.

​3. Narysuj swoją Planetkę, która jest już zdrowa i zadowolona J (możesz użyć kredek, farb, flamastrów… co tylko zechcesz).

 

4. Omówienie razem z dzieckiem  co można zrobić, żeby dbać o Naszą  PLANETĘ oraz krótka pogadanka na temat poniższych zasad z „Kodeksu małego EKOLOGA”.

 

Opracowała: Karolina Czerwińska

22.04- dzisiaj jest DZIEŃ ZIEMI :)

 

 

 

 

  1. Dlatego też, aby uczcić to święto posłuchaj EKO piosenki, pt. „Świat w naszych rękach”  i naucz się jej  słów J, a może wymyślisz jakieś fantastyczne kroki, żeby też zatańczyć ? :)

Cieszmy się świętem Naszej Planety. Mam nadzieję, że będziesz świetnie się bawić

Słowa piosenki:

1. Ci co lubią segregację

Otóż oni mają rację

Gdy w osobne pojemniki

Lecą papier, szkło, plastiki

​Ref.:

Cały świat jest w naszych rękach

Właśnie o tym ta piosenka

Możesz dbać o cały świat

Chociaż masz niewiele lat/x2

 

2.A recykling trudne słowo

Chodzi o to by na nowo

Z naszych śmieci zrobić coś

Papier, plastik albo szkło

Ref. /x2

 

3. Więc dorośli oraz dzieci

​Posłuchajcie

Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś

Żeby jutro dobrze żyć

Ref. /x3

 

2. Możesz również wykonać specjalny plakat, który będzie przypominał  każdemu o tym, że dzisiaj jest DZIEŃ ZIEMI.

 

Opracowała: Karolina Czerwińska

23.04.2020

DOKOŃCZ CIĄGI RYTMÓW WG WZORU, WYKORZYSTUJĄC PRZY TYM OBRAZKI (KOSZE NA ŚMIECI), KTÓRE DZIECKO MUSI WCZEŚNIEJ WYCIĄĆ, LUB NARYSOWAĆ.

Obrazki znajdują się w załączniku (osobny plik).

Dla ułatwienia i bez druku, można narysować tabele i zaznaczyć ciągi rytmów kolorowymi kształtami, np. figurami geometrycznymi, sugerując się rytmami znajdującymi się niżej., albo dziecko samo rysuje kosze w odpowiednim kolorze, lub też można układać rytmy z kolorowych zakrętek/korków.

Pamiętaj, aby oprócz koloru mówić również, jaki rodzaj śmieci możemy wrzucić, np. czerwony-metal, żółty-plastik, niebieski- papier, itp.

POTRZEBNE MATERIAŁY:

  • Nożyczki

  • Klej

Kolorowe kredki (gdy nie ma możliwości wydrukowania obrazków)

24.04.2020

ZAKODOWANA PLANETA

  1. Wymień wszystkie litery, jakie rozpoznajesz na rysunku poniżej.

  2. Jakie kolory będą Ci potrzebne, żeby pokolorować obrazek? Wymień je, a następnie wszystkie nazwy kolorów podziel na sylaby. Która nazwa koloru składa się z największej ilości sylab, a która z najmniejszej ???? :)

  3. Pokoloruj kolorowankę zgodnie z  zakodowanymi kolorami.

@przedszkole291.waw.pl