Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęciami pochwalimy się na stronie naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy MISIE

25.05.2020

Temat dnia: Moja mama

  1. Jak pomóc mamusi?- rozmowa kierowana po wysłuchaniu wiersza                                                                      „ Krasnoludki” Z. Staneckiej

Krasnoludki po kryjomu

pomagają mamie w domu.

To wyniosą worek śmieci,

     to zabawią młodsze dzieci.

A gdy czasu więcej mają,

wtedy pranie poskładają

lub zakupy wniosą w siatkach,

choć to sprawa jest niełatwa.

Bo gdy jesteś krasnoludkiem,

ręce masz bardzo malutkie,

małą głowę, małe nóżki

mały brzuszek i paluszki.

Jednak, chociaż taki mały,

jesteś miły i wytrwały,

to ważniejsze jest od bródki,

którą leśne krasnoludki

bardzo długo zapuszczają

i od czapek, które mają

krasnoludki znane z bajek,

te, co używają fajek.

Ty nie musisz nosić brody

ani czapki, ani fajki,

żeby zostać krasnoludkiem

najprawdziwszym… tak jak z bajki.

 

Pytania do wiersza: Jak krasnoludki pomagają mamie? Jak ty pomagasz swojej mamusi?. Dzieci kończą zdanie: Jestem krasnoludkiem, bo… Będę krasnoludkiem i… Możemy podpowiadać różne czynności, które dzieci mogą samodzielnie wykonywać w domu.

 

2. „Kim jest moja mama?” – zabawa słownikowa. Dziecko opowiada o swojej mamie – co robi, kim jest z zawodu, jak spędza czas ze swoim dzieckiem/ dziećmi.

 

3. „Bawię się z mamą” – ćwiczenia słuchowe. Dobieranie w pary słów zaczyna­jących się taką samą sylabą. Rodzic podaje różne słowa. Kiedy dziecko usłyszy słowo, które zaczyna się tak samo, jak słowo mama – klaszcze w ręce. Przykłady słów: mama, melon, maki, migdały, maliny, Michał, Marzena, Mateusz, mapa, meta, mata, Maja.

4. Praczki- zabawa muzyczno- ruchowa wg M. Bogdanowicz

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,

jak praczki pracują, pokażę ja wam.

Tak piorą, tak piorą przez cały boży dzień. (× 2)

 

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,

jak praczki pracują, pokażę ja wam.

Wieszają, wieszają przez cały boży dzień. (× 2) Podnoszą obie ręce do góry.

 

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,

jak praczki pracują, pokażę ja wam.

Prasują, prasują przez cały boży dzień. (× 2) Dłoń zaciskają w pięść i prze­suwają w poziomie

 

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,

jak praczki pracują, pokażę ja wam.

Składają, składają przez cały boży dzień. (× 2) Kładą naprzemiennie prawą dłoń na lewej.

 

Tu lewą mama rączkę, a tu prawą mam,

jak praczki pracują, pokażę ja wam.

Tańcują, tańcują przez cały boży dzień. (× 2) Kołyszą się w prawo i lewo.

 

5. Praca plastyczna- portret mojej mamy. Wyjaśnienie pojęcia „portret, malowanie portretu mamy, dekorowanie pracy.

(Portret to obraz, rysunek lub zdjęcie przedstawiające wygląd zewnętrzny osoby.
Z portretu możemy się dowiedzieć, jak osoba wyglądała, jakie miała oczy, włosy, w co się ubierała.  Portret może przedstawiać całą postać, samą głowę lub popiersie.  Najczęściej na dawnych portretach możemy zobaczyć królów, królowe, bogatych mieszkańców miast, rycerzy. Dziś portrety to przeważnie zdjęcia wykonywane na różnych uroczystościach lub do dokumentów.)

Dziecko decyduje, czy namaluje całą postać czy popiersie. Brzegi pracy dekorują materiałami dostępnymi w domu (plastelina, koraliki, cekiny, makaron, guziki…).

 

26.05.2020

Temat: Świętujemy DZIEŃ MAMY!!

1. Dziecko odgaduje zagadkę :

Jest jedna, jedyna

i zawsze kochana    

swoje święto obchodzi

26 maja   

2. Posłuchajcie piosenki „Pomogę mamusi” 

 

 

Choć mam rączki małe i niewiele zrobię

Pomogę mamusi niech odpocznie sobie (× 2)

Zamiotę izdebkę, wymyję garnuszki

Niech się tu nie schodzą łakomczuszki muszki (× 2)

I braciszka uśpię w białej kolebusi

Chociaż w tym pomogę kochanej mamusi (× 2)

 Rodzic wyjaśnia dziecku trudne słowa: izdebka, kolebusia. Po wysłuchaniu utworu zadaje pytania dotyczące treści: Co robiły dzieci w piosence?; Jak one pomagały swojej mamie?; Dlaczego należy pomagać mamie?

3. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.

„Pomocne dzieci” – dziecko realizuje treść piosenki ruchem.

Choć mam rączki małe i niewiele zrobię

Pomogę mamusi niech odpocznie sobie (× 2) Dzieci wyciągają rączki przed siebie i potrząsają nimi.

Zamiotę izdebkę, wymyję garnuszki      Dzieci udają, że trzymają w rękach miotłę i zamia­tają; później obiema rę­kami myją garnuszek

Niech się tu nie schodzą łakomczuszki muszki (× 2) Dzieci wymachują rącz­kami naśladując odga­nianie muchy.

I braciszka uśpię w małej kolebusi

Chociaż w tym pomogę kochanej mamusi (× 2) Dzieci przed sobą splatają ręce i udają kołysanie dziecka.

„Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: Rodzic po­daje rytm, zadaniem dziecka jest go powtórzyć.

„Rytmizowanie teksu piosenki”

 klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;

równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;

równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.

„Cicho – głośno” – Rodzic śpiewa z dzieckiem cichutko pierwszą zwrotkę piosen­ki, zaś drugą bardzo głośno, trzecią znów cicho.

4.  Prezent dla mamusi- informacja dla tatusiów (mamusie nie czytają:))

Tatuś wspólnie z dzieckiem wymyśla prezent dla mamusi ( np. laurka, korale, wazon- propozycje prezentów w załączniku)

 

27.05.2020

Temat: Mój tata.

1. Posłuchajcie wiersza „Mój tato” B. Forma

 

 Chodzimy z tatą na długie spacery,

 mamy wspaniale dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście –

życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Po wysłuchaniu utworu Rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Co robiły dzieci z tatą w wierszu?; Jak spędzały czas wolny?; Dlaczego dzieci w wierszu składają życzenia swojemu tacie?; Jaka to okazja?; Jaki wy możecie zrobić prezent swojemu tacie z okazji jego święta?

 

2. „Opowiem o moim tacie”– zabawa słownikowa. Prosimy dziecko, aby opowiedziało o swoim tatusiu, co robi, kim jest z zawodu, jak spędza czas ze swoim dzieckiem.

3.  „Zabawy z Tatą” – ćwiczenia słuchowe. Dobieranie w pary słów zaczyna­jących się taką samą sylabą, jak słowo tata. Rodzic podaje różne słowa. Kiedy dziecko usłyszy słowo, które zaczyna się tak samo, jak słowo tata – klaszcze w ręce. Przykłady słów: tata, tama, teczka tapeta, telewizor, tuba, talizman, talar.

 

4. „Wiosenne porządki z tatą” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dziecko stoi na dywanie. Rodzic opowiada, jakie czynności można wykonać wspólnie z tatą podczas wiosennego sprzątania, np. odkurzanie, zamiatanie, trzepanie dywa­nów itp. Dziecko stara się naśladować czynności wymieniane przez Rodzica.

 

5. „Mój tata” – praca plastyczna. Bardzo proszę aby dziecko narysowało swojego tatę. Tak jak umie najlepiej:)

 

6. Na koniec  piosenka - postarajcie się jej nauczyć:)

 

Zozi – „Dziękuje mamo, dziękuje tato”

1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,
jak się zachowywać
jak zwracać się do ludzi.
Ja mogę na Was liczyć,
wiem że mi pomożecie
najlepszych mam rodziców
na całym wielkim świecie.
Ref:
Dziękuje mamo, dziękuje tato
za każdą zimę, za każde lato
dziękuje mamo, dziękuje tato
za to że macie dla mnie czas
bardzo kocham Was!

2. A najpiękniejsze chwilę
są kiedy mnie tulicie
dajecie mi buziaki
idziemy tak przez życie
co mogę dla Was zrobić?
jak mogę się odwdzięczyć?
jesteście w moim sercu
będziecie w mej pamięci

Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato….

 

28.05.2020

Temat dnia: W rytmie serca.

1. Na początek ćwiczenie logopedyczne :

2. Zabawa słuchowa https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/jakie-zwierze-slyszysz

3.- „Bijące serduszka” – zabawa rytmiczna, określanie położenia serca w klatce piersiowej, wyczuwanie jego rytmicznego bicia, naśladowanie bicia serca za pomocą tupania, klaskania.

Dziecko po lewej stronie klatki piersiowej próbuje swoją dłonią wyczuć bijące serce. Słucha też bicia serca rodziców, przykładając ucho do klatki piersiowej. Następnie zachęcamy dziecko do biegania, skakania, robienia przysiadów, wymachów rąk i nóg. Prosimy dziecko, aby po ćwiczeniach znowu sprawdziło, jak bije ich serce (szybciej, głośniej, mocniej). Dziecko ponownie za pomocą klaskania i tupania naśladuje miarowy rytm pracy serca.

4. „W rytmie serca” – kontynuowanie rozpoczętych rytmów z wykorzystaniem liczmanów – serc, w dwóch wielkościach.

Rodzic układa rytm z serc w dwóch wielkościach, odczytuje go wspólnie z dzieckiem. Następnie dziecko kontynuuje kolejno rytmy rozpoczęte przez nas, np .

- serce małe, serce duże, serce małe, serce duże…

- serce małe, serce małe, serce duże; duże…

5. "Prezent dla rodziców”- pokolorowanie szablonu serca kredkami w kolorach tęczy

 

 

29.05.2020

Temat dnia: Zabawy z mamą i tatą.

1.  Zabawa muzyczna ,,Wymruczane melodie". Rodzic wybiera w myślach, jaką melodię przedstawi dziecku, jedynie ją mrucząc. Potem śpiewa, mrucząc wybraną piosenkę (Stary niedźwiedź, Wlazł kotek na płotek, Sto lat, itp. ...) Następnie dziecko, odgaduje, co to za piosenka i podaje jej tytuł lub śpiewa wymruczany fragment. 

2.  Jak możemy zwracać się do mamy i taty? Rozwijanie słownictwa, szukanie humoru  w wyrazach „mama”, „mamusia”, „mamunia”, „mamuśka”, „mamcia”, ,,tata", ,,tatuś", ,,tatinek", ,,tatuniu".

3.„Całus dla Ciebie, całus dla mnie” – zabawa matematyczna z liczeniem, rozdawanie po równo, rozdawanie po jeden.

Kładziemy pośrodku trzy misie: mamę, tatę i synka. Opowiadamy o nich:

To moja rodzina: mama, tata i brat. Bardzo ich kocham. Każdemu daję całusy. Całus dla mamy, całus dla taty, całus dla brata (przy każdym misiu kładziemy jednego liczmana, dziecko przelicza, ile ma każdy z nich). Kiedy jestem szczęśliwa, rozdaję dużo całusów. Całus, całus dla mamy (dwa liczmany), całus, całus dla taty (dwa liczmany) i tyle samo dla brata (dajemy jeden). Ile całusów ma mama? Czy brat ma tyle samo? (po przeczącej odpowiedzi dokładamy jednego liczmana). Czy teraz ma tyle samo? Policz.

Następnie dajemy dziecku trzy lalki, pieski… (mama, tata, synek) i liczmany
w kształcie ust. Prosimy, aby dziecko dało wszystkim po jednym całusie, po dwa całusy, tyle samo co my (kładziemy po dwa, trzy liczmany przed swoimi misiami). Dziecko układa liczmany przed swoimi sylwetami, przelicza, ile kto dostał całusów.

 

4.   Zabawa przy piosence Ojciec Wirgiliusz (zabawa dla całej rodziny).

 

 

5. Gofry - zajęcia kulinarne z mamą i tatą.  Dzisiaj Waszym zadaniem będzie przygotowanie smacznego podwieczorku. Sprawdzony przepis: 2 szklanki mleka, 2 szklanki maki, 6 łyżek oleju, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, szczypta soli, 1 ½ łyżki cukru. Żółtka oddzielić od białek. Wszystkie składniki zmiksować na jednolitą masę. Białka ubić na sztywno i wymieszać z ciastem. Upiec gofry . Smacznego!:)