Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęciami pochwalimy się na stronie naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy MISIE

18.05.2020

Temat dnia: Dorośli pracują

 

1. Gimnastyka na dzień dobry:)

 

 

2. Słuchanie wiersza T. Kubiaka „Kim będę?”, omówienie jego treści, pogadanka z dziećmi na temat, kim chciałyby zostać w przyszłości i dlaczego. Rozmowa o zawodach.

„KIM BĘDĘ”

Kiedy Zosia będzie duża
już nie będzie leczyć lalek,
a prawdziwa pani doktor
dobrze zajmie się szpitalem.

- A kim będzie Kasia? – Wiemy! –
woła Bolek, wołał Lolek
-Dzisiaj uczy kotka Mruczka,
Duża – będzie uczyć w szkole.

A Irenka szmatkę bierze.
Tu przyszyje a tam utnie.
Gdy urośnie... – Już zgadliśmy!
Będzie szyła piękne suknie.
Zaś Martusia, ta malutka,
bierze kredki – mądra głowa,
Dom rysuje. – Też już wiemy!
Będzie domy projektować .

 

3. Kto to? – praca z obrazkiem. Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające osoby wykonujące różne zawody i atrybuty tych osób. Zadaniem dziecka jest nazwanie osoby na obrazku i powiedzenie na czym polega jej praca.

4. Dzieci rosną- zabawa naśladowcza. Dzieci pokazują sposoby poruszania się: bobasów- na czworaka, dzidziusiów- w kucki, maluszków – marsz, bieg na palcach.

 

5. W świecie zawodów. Rodzic drukuje wybraną kolorowankę (zał. "karta pracy" )

a następnie przecina ją na kilka części. Zadaniem dzieci jest ułożenie elementów  w całość, przyklejenie do kartki z bloku, a po wyschnięciu kleju – ich pokolorowanie.

 

1/9

19.05.2020

Temat dnia: Dzielni strażacy

1. Do pożaru- opowieść ruchowa. Dzieci naśladują ruchem czynności, o których opowiada rodzic: Jesteś strażakiem. Szykujesz się do gaszenia pożaru. Zakładasz kombinezon od dołu, najpierw nogi, potem ręce. Zapinasz zamek. Zakładasz hełm. Biegniesz do miejsca pożaru. Trzeba się spieszyć. Wchodzisz po drabinie- trzymasz się rękoma, podnosisz wysoko nogi. Łapiesz wąż i polewasz płonący ogień. Woda szumi- „szszsz…”Udało  się. Pożar ugaszony. Możesz wracać. Schodzisz z drabiny i maszerujesz z powrotem.

 

2. Zdmuchujemy świeczki- ćwiczenia oddechowe z liczeniem. Rodzic prosi, by dziecko popatrzyło na tort urodzinowy ze świeczkami, które należy zdmuchnąć. (ilustracje można pobrać i wydrukować). Na początku dziecko nie może zdmuchnąć wszystkich świeczek na raz, a każdą osobno. Najpierw na torcie jest jedna świeczka- dmuchamy raz. Na drugim torcie są 2 świeczki- dmuchamy 2 razy. Na trzecim torcie są 3 świeczki- dmuchamy 3 razy, na kolejnym sa 4 świeczki- dmuchamy 4 razy. A teraz próbujemy zdmuchnąć wszystkie jednym podmuchem!!

3. „Straż pożarna”- zapoznanie z utworem Cz. Janczarskiego. Krótka rozmowa n/t

    wiersza. 

Bije dzwon na alarm,
już śpie­szą stra­ża­cy.
Cza­sem w nocy
- ze snu,
cza­sem w dzień
- od pra­cy.

Śpie­szą na ra­tu­nek:
tam pło­nie za­gro­da!
- a czer­wień
lśni na sa­mo­cho­dach.

Pierw­si
są na miej­scu,
choć­by szmat był dro­gi.
Pry­ska woda z węża,
sy­czy żar i ogień.

Ga­śnie
groź­ny po­żar,
dym ku nie­bu pnie się.
Dziel­na
straż po­żar­na
lu­dziom po­moc nie­sie!

4. Obejrzyj bajkę "Kicia Kocia poznaje strażaka"

5. Wykonaj kartę pracy. (załącznik)

20.05.2020

Temat dnia: Listonosz listy nosi.

1. List- zabawa logorytmiczna. Dzieci recytują rymowankę ze zmiennym tempem( raz wolno, raz szybko) i zmienną dynamiką (raz cicho, raz głośno).

 

Do lisicy myszka mała

list na liściu napisała.

 

2.  Piosenka o listonoszu - posłuchaj o kim jest .

 

3. Droga pewnego listu- historyjka obrazkowa. Omówienie obrazków wspólnie z dzieckiem.

4. Karty pracy

1/5

21.05.2020

Temat dnia: Porządek na głowie.

1. Zgadnij o jakim zawodzie mowa. Rozwiązywanie zagadki :

Jeśli chcesz swój zawód zmienić,

Obciąć włosy i utlenić,

Może zgolić je do zera

To iść musisz do …. (fryzjera)

 

Po rozwiązaniu zagadki rodzic zadaje pytania: co robi fryzjer? Jakie wykorzystuje narzędzia do swojego zawodu?

 

2. Co komu potrzebne?- przyporządkowywanie odpowiednich akcesoriów przedstawicielom zawodów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Zabawa „Zgadnij, czego brakuje? (potrzebne nam będą: suszarka, grzebień, wałek do włosów, nożyczki, szampon , szczotka, ręcznik..)
Dziecko zasłania oczy opaską, a rodzic chowa jeden przedmiot. Po odsłonięciu oczu, dziecko odgaduje, jakiego przedmiotu brakuje – podaje jego nazwę i określa do czego służy.

4. „U fryzjera” – ćwiczenia ortofoniczne. Dziecko naśladuje odgłosy:
Fryzjer: myje włosy – szszsz, szszsz, szszsz;
obcina włosy nożyczkami – ciach, ciach, ciach;
strzyże włosy maszynką – wrr, wrr, wrr;
suszy włosy suszarką – szu, szu, szu.

5. Jestem fryzjerem- propozycja pracy plastycznej. Pomoce: rolka po papierze toaletowym, papier kolorowy, klej, mazaki i nożyczki. Rodzic wycina pasek papieru kolorowego o długości równej obwodowi rolki. Tniemy go w paski- uważając, żeby nie przeciąć do końca kartki. Przygotowane „włosy” doklejamy do rolki, na której dorysowujemy oczy i buzię. Na koniec dziecko tworzy fryzurę, używając tylko nożyczek i swojej wyobraźni. Powodzenia!:)

1/3

22.05.2020

Temat dnia: Lekarz- kto to taki?

 

1. Katar- zabawa logorytmiczno- oddechowa. Dzieci recytują rymowankę w równym tempie. Następnie wdychają powietrze nosem, zatykają palcami nos i starają się powiedzieć cały wierszyk bez dobierania oddechu (z zatkanym noskiem):

 

A ten katar wciąż figluje

na czerwono nos maluje.

 

2. Posłuchajcie wiersza  M. Terlikowskiej "U pana doktora” 

Przed drzwiami pana doktora
czeka kolejka dość spora.
Pawełka boli brzuszek
Marek skaleczył paluszek.

Dorotka także jest chora,
bo bardzo kaszle od wczoraj.
Małgosię wciąż boli głowa
Lalka także nie jest zdrowa.

Wchodzi Pawełek. No śmiało!
Badanie nie będzie bolało.
Trzeba otworzyć buzię raz –dwa,
Pokazać język, powiedzieć a-a-a.
Oddychać, stanąć na wadze,
potrzymać termometr –i już .
Więc płakać nikomu nie radzę-
Chyba, że jesteś tchórz.
Pan doktor zna różne sposoby,
żeby przepędzić choroby,
-przepiszę ci proszki, Pawełku,
różowe w niebieskim pudełku.

Pan doktor smaruje palec
śmiesznym lekarstwem fioletowym
-Bolało Marku? –Prawie wcale.
I palec Marka będzie zdrowy.

A co dla kaszlącej Dorotki?
Syrop. Naprawdę słodki.

Małgosia pójdzie na naświetlanie.
A lalka? Czy nic nie dostanie?
Prawda lalka jest trochę blada...
Ale Małgosia sama ją zbada.
Przecież Małgosia pamięta
Jak doktor bada pacjenta.

 

Rozmowa na temat treści wiersza. Pytania pomocnicze:
• Kogo dzieci poprosiły o pomoc?
• Jak nazywa się lekarz, który bada dzieci?
• Kto to jest pacjent?
• Czy dzieci same mogą zażywać lekarstwa?

 

3. Czego potrzebuje lekarz?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna- porządkowanie przedmiotów i wybieranie tych, które kojarzą się z chorobą i lekarzem. Na dywanie rozkładamy różnego rodzaju przedmioty i narzędzia. Wśród nich są także takie, które kojarzą się z chorobą i lekarzem (chusteczka do nosa, narzędzia z zestawu „Mały lekarz”, bandaż, termometr, plaster opatrunkowy oraz inne, które mamy pod ręką. Dzieci segregują rzeczy wkładając je do dwóch koszyków- lekarskiego i nielekarskiego.

Pomoce: 2 koszyki, zestaw „Mały lekarz”, przedmioty niezwiązane z pracą lekarza.

4. Lekarz i pacjent- zabawa relaksacyjna. Rodzic jest lekarzem- dziecko pacjentem. „ Pacjent” leży na podłodze. Rodzic odtwarza nagranie muzyki relaksacyjnej i spokojnym głosem wymienia części ciała. „Lekarz” delikatnie masuje „pacjentowi” tę część ciała. Później należy zamienić się z dzieckiem rolami. Udanej zabawy!