Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęciami pochwalimy się na stronie naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy MISIE

4.05.2020

,, Mieszkańcy łąki”

 

1. Słuchanie i rozmowa na temat wiersza Iwony Salach ,,Łąka ”.

"Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy.
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka…
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę."

Wymienienie mieszkańców łąki. Wyjaśnienie trudnych słów występujących w tekście wiersza.

 

2.„ Kto mieszka na wiosennej łące?” - rozwiązywanie zagadek słownych.  Odszukanie  sylwet mieszkańców łąki, przeliczenie ich.

– Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

-Ponad łąką leci w świat, a skrzydełka ma jak kolorowy kwiat. (motyl)

-Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko. (pszczoła)

– Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi, chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)

3. Zabawa ruchowa przy muzyce ,,Mała pszczółka”- naśladowanie poruszania się pszczoły.  Naśladowanie głosu pszczoły „ Bzy,  bzyk”.

4. ,,Motyl”- wykonanie pracy plastycznej. Odbicie po jednej stronie kartki dłoni (dwa razy wg wzoru poniżej) zamoczonej w farbie (najlepiej dwa różne kolory), następnie złożenie kartki oraz dorysowanie środka motyla.

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

05.05. 2020

,,Majowa łąka”

 

1. Wykonaj zabawy paluszkowe raz jedną, a następnie drugą ręką.

 

 

 

 

 

2. Słuchanie i rozmowa na temat piosenki ,,Bal na łące". Stopniowa nauka piosenki.

 

TEKST PIOSENKI


Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

Dylu,dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.

A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.

 

Po wysłuchaniu piosenki wyjaśnienie dziecku niezrozumiałych słów.

 

3. Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”.

Jest piękny wiosenny dzień, wybraliśmy się na spacer na pobliską łąkę (dziecko maszeruje w różnych kierunkach). Słońce mocno świeciło, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin (dziecko chodzi na czworakach i dmucha). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dziecko usłyszało pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych, aby zebrać z nich nektar (dziecko lata jak pszczółka, machając rękami- skrzydełkami, naśladuje bzyczenie pszczoły). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby (dziecko naśladuje skakanie żabek), kumkały głośno (naśladuje kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi (naśladuje chód bociana). Ponieważ niczego nie mogły znaleźć – złe klekotały (naśladuje głos bociana: kle, kle). Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach (dziecko naśladuje ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.

 

4. Wykonaj karty pracy 😊
 

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

06.05.2020

,,Kwiaty na łące”

 

  1. Słuchanie i rozmowa na temat wiersza T. Kubiaka „Małgosia”.


„Poszła Małgosia na łąkę,
narwała kwiatków bukiecik.
Przyniosła te kwiatki do domu,
tak jak to robią dzieci.
Wstawiła kwiatki w wodę
nie mówiąc nic nikomu.
Zaraz się bardzo wesoło
zrobiło w całym domu.”

 

Pytania do wiersza:

 

  • ,,Gdzie poszła Małgosia?”

  • ,,Co zrobiła Małgosia na łące?”

  • ,,Co zrobiła Małgosia z kwiatkami?”

 

Przypomnienie co jest potrzebne roślinom, aby mogły rosnąć. Zwrócenie uwagi na konieczność szanowania przyrody.

 

2. Oglądanie ilustracji kwiatów rosnących na łące, zwrócenie uwagę na ich wygląd, kolor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. "Rosnący kwiat" - dziecko zamienia się w rosnący kwiat- kuca, ma schowaną głowę, powoli podnosi się, rozprostowuje swoje ręce i tułów, wyciąga ramiona w górę i znów wraca do pozycji kucznej. Następnie kwiat chwieje się na wietrze- dziecko mocno opiera stopy o podłogę, nie porusza nimi, nogi ma złączone, lekko kołysze tułowiem na boki. Później kwiaty wychylają się do słońca-dziecko nie zmienia pozycji, podnosi jedynie głowę do góry, tak jakby się opalało. .Podczas zabawy wykorzystujemy muzykę "Wiosna" Antonio Vivaldiego.

 

 

 

 

 

 

4. ,,Łąka pełna kwiatów”- wykonanie stempli kwiatów z rolek po papierze (poniżej przykłady stempli). Stemplowanie rolkami zamoczonymi w farbie według pomysłu dzieci, dorysowanie łodyg, liści, trawy. Kartki można połączyć, żeby powstała większa praca.

1/4
oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

07.05.2020

,,Pracowite pszczoły”

 

  1. Oglądanie i rozmowa na temat krótkiego filmu ,,Pracowita pszczółka”.

 

 

Pytania do filmu:

 

  • Dlaczego pszczółki zbierają nektar?

  • Dokąd zanoszą pszczoły nektar?

  • Z czego robi się miód?

 

Wyjaśnienie dziecku pojęcia ,,pasieka”.

 

2. Degustacja miodu (jeśli jest dostępny)- opisywanie przez dziecko swoich doznań smakowych po zjedzeniu miodu. Rodzic tłumaczy, że miód jest bardzo zdrowym pokarmem nie tylko dla pszczół ale także dla dzieci i dorosłych. Zwrócenie uwagi, że miód się klei.

 

3. Zabawa ruchowa „Pracowite pszczoły”. Dziecko chodzi po sali naśladując bzyczenie pszczół. Na ustalony sygnał zatrzymuje się, przykuca i naśladuje zbieranie pyłku z kwiatka.

 

4. ,,Pszczółka”- wykonanie pracy plastycznej. Do naszej pracy plastycznej potrzebujemy:

 

– 3 żółte koła,
– 2 czarne koła,
– jedno większe koło w kolorze białym lub innym jasnym,

– dwa małe, białe koła- oczy,
– nożyczki,
– klej,
-czerwony i czarny flamaster,
– wyciorek lub kawałek papieru na czółka.

 

Dzieci starsze same wycinają koła.

 Pracę zaczynamy od przyklejenia naprzemiennie kół, zaczynając od żółtego. Przy przyklejaniu drugiego żółtego koła warto w tym momencie wkleić skrzydełka stworzone z przecięcia koła w jasnym kolorze. Na samym końcu doklejamy przygotowane oczy, czółka i rysujemy uśmiech.

 

 

 

Dla chętnych 😊

Bardzo ciekawy efekt ,,plastra miodu” można uzyskać odbijając na kartce folię bąbelkową pomalowaną żółtą farbą.

 

 

UDANEJ ZABAWY !!!

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

08.05.2020

 

Dzisiaj, jak co piątek, trochę poćwiczymy. Proponujemy zabawy z piłką.

 

 

1. Celowanie w dużą piłkę – celem tej zabawy jest doskonalenie umiejętności rzucania, wzmocnienie mięśni obręczy barkowej i rąk, koncentrowanie uwagi i doskonalenie celności.

Pomocne będą: duża piłka, 2 – 3 małe piłeczki lub woreczki np.: z grochem (przydatne do różnych ćwiczeń).

Przebieg zabawy:

Na środku pokoju ustawiamy dużą piłkę, natomiast dziecko staje na wyznaczonej linii, w odległości odpowiedniej do swoich możliwości. Zadaniem jego jest trafienie małą piłką w dużą. Jeśli uda mu się trafić dorosły powinien nagrodzić dziecko np.: brawami.

 

 

2. Podawanie piłki górą – celem tego ćwiczenia jest wzmocnienie mięśni grzbietu, klatki piersiowej, rąk, koordynacja ruchów rąk, tułowia i doskonalenie zręczności.

Potrzebna będzie piłka średniej wielkości.

Przebieg zabawy:

Najpierw dziecko i rodzic siadają jedno za drugim. Pierwsze trzyma piłkę, którą podaje nad głową do tyłu. Zabawę możemy przeprowadzić z podawaniem piłki do tyłu i do przodu.

 

 

3. Podawanie piłki dołem - celem jest rozwój koordynacji ruchów rąk, tułowia, wzmacnianie mięśni grzbietu, doskonalenie uwagi i zręczności.

Przebieg zabawy:

Rodzic i dziecko stoją do siebie tyłem w rozkroku. Jedno z nich trzyma piłkę i jego zadaniem jest podać ją swojemu partnerowi dołem, tocząc po podłodze. Druga osoba z pary musi złapać piłkę i tą samą drogą oddać ją partnerowi.

 

 

4. Biegnij za obręczą! – to ćwiczenie jest na orientację, rozwój ruchów rąk i palców.

Potrzebna będzie obręcz np. : hulahop.

Przebieg zabawy:

Dziecko stoi obok rodzica, którego zadaniem jest potoczenie przed sobą obręczy. Jednocześnie prosi on dziecko, aby dogoniło toczącą się obręcz. Dziecko biegnie za obręczą, chwyta ją i przynosi opiekunowi.

 

 

 

Życzymy dobrej zabawy!!!

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska