Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęciami pochwalimy się na stronie naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy MISIE

20.04.2020

TEMAT  ,,DBAMY O NASZĄ PLANETĘ”

 

1. Rodzic opowiada dzieciom o naszej planecie:

 

„Ziemia była zawsze naszym domem, kiedyś ludzie troszczyli się o nią i opiekowali.  Później ludzie o tym zapomnieli, zaczęli ją niszczyć, zaśmiecać. Dzisiaj Ziemia choruje i potrzebuje naszej pomocy”.

 

2. Słuchanie i rozmowa na temat wiersza „Sznurek Jurka” L. Szołdry.


Tuż za szkołą, bardzo blisko,
kiedyś tam wyrzucił Jurek
poplątany stary sznurek
A nazajutrz obok sznurka
od banana spadła skórka
wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
wyrzucili bez wahania
swoje torby po śniadaniach,
stos papierków po cukierkach
wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,
jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków
pustych kubków moc z plastiku.
Ot tak, od sznurka Jurka,
wnet urosła śmieci górka,
A z tej górki wielka góra,
której szczyt utonął w chmurach.
Nie ma miejsca na boisko
lecz śmietnisko mamy blisko.

 

Rozmowa na temat wiersza:

  • W jaki sposób boisko zamieniło się w śmietnik?

  • Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?

  • Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady?

 

3.  „Leśne porządki”- zabawa ruchowa.  Rodzic rozkłada na dywanie różne przedmioty. Na dany sygnał dziecko sprząta, zbiera przedmioty i odkłada w wyznaczone miejsce.

 

4. ,,Eko-prace”- wykonanie (przy pomocy rodziców) pracy przestrzennej lub płaskiej z różnych odpadów (np. tekturowe pudełka, makulatura, korki itp.) według własnego pomysłu.

Jak zwykle zachęcamy do przesyłania zdjęć powstałych prac😊

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

21.04.2020

,,STRAŻNICY CZYSTOŚCI”

 

  1. Słuchanie i rozmowa n/t piosenki ,,Świat w naszych rękach”.

 

 

Tekst piosenki:


Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki

 

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat /x2

A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat /x2

Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat /x3

 

 

2. ,,Kulka z gazety”- zabawy ruchowe:

 

  • zgniatanie gazety w kulkę;

  • dmuchanie na kulkę znajdującą się na podłodze (ćw. oddechowe);

  • podrzucanie kulki i próba jej złapania;

  • stojąc na jednej nodze przekładanie kulki z ręki do ręki pod kolanem nogi uniesionej;

  • przeskakiwanie kulki obunóż w kierunku przód-tył;

  • na koniec celowanie papierową kulką do kosza.

 

 

3. Karta pracy- rysowanie przez dziecko szlaczków.

 

Drodzy Rodzice, rysowanie szlaczków jest dla dziecka treningiem sprawności rąk, koordynacji oko-ręka; ćwiczy precyzję ruchu, trenuje cierpliwość, dokładność i koncentrację. Do dzieła!

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

22.04.2020r.

 

,,Dzień Ziemi”

 

 

  1. Oglądanie i rozmowa n/t krótkiego filmu ,,Chora Planetka”

 

 

Pytania do filmu:

 

  • Dlaczego Planetka była chora?

  • Co dzieci robiły źle?

  • Co powinniśmy zrobić, aby nasza planeta była czysta i ,,zdrowa”?

 

2. Dziecko ogląda obrazki naszej planety, opisuje co się na nich dzieje. Przedszkolak odpowiada na pytanie, na której Ziemi chciałby mieszkać i dlaczego?

3. Zabawa ruchowa (Rodzic czyta tekst, dziecko wykonuje do niego określone ruchy)

Duszki, duszki,

Duszki leśne (dzieci kucają, opierają całe dłonie o podłogę)

wstają co dzień

bardzo wcześnie. (wstają z pozycji kucznej)

I ziewając raz po raz, (przeciągają się, ziewają)

zaczynają sprzątać las! (naśladują machanie miotłą)

 

4. Zadania dla super eko-przedszkolaków.

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

23.04.2020

,,Zdrowa woda”

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Słuchanie i rozmowa n/t wiersza Michała Jankowiaka p.t. „WODA- czyli wszystko zaczyna się w chmurach”.

 

Mała chmurka zapłakała,
Kropelkami świat zalała,
Zasiliła rzeki w wodę,
Ożywiła nam przyrodę.

Dzięki wodzie wszystko żyje,
Każdy ją na świecie pije,
Mały kwiatek, wielkie drzewo,
Które pnie się, aż pod niebo.

Wodę, piją także dzieci,
Taką co ze źródła leci,
Bo by rosnąć, aby żyć,
Trzeba czystą wodę pić.

 

Rozmowa z dzieckiem n/t znaczenia wody dla człowieka, zwierząt, roślin. Zwrócenie uwagi na konieczność jej oszczędzania.

Badanie wody:
- obserwacja wody (określanie koloru , wyglądu ,stanu skupienia)
- wąchanie wody (określanie zapachu)
- próbowanie wody (określanie smaku)

 

2. ,,Ćwiczenie oddechowe z wykorzystaniem wody”- do wykonania tego ćwiczenia potrzebna będzie słomka oraz miska z wodą. Dziecko delikatnie dmucha przez słomkę i robi delikatne fale na powierzchni wody, następnie zanurza słomkę i silniej dmuchając robi bąbelki.

 

3. „Woda, woda”- zabawa ruchowo- naśladowcza.
Dziecko pokazuje ruchem czynności przy których wykonywaniu potrzebna jest woda.
• myjemy ręce
• myjemy zęby
• pierzemy
• pijemy wodę
• pływamy
• podlewamy kwiaty

 

4. ,,Mokre w mokrym”- wykonanie pracy plastycznej (malowanie farbą po mokrej kartce).

Potrzebne będą:

  • kartka

  • farby

  • pędzel

  • woda

 Kartkę moczymy obficie wodą np. za pomocą kawałka waty, następnie malujemy obrazek farbą.

Uwaga!!! Kartkę można przykleić do szyby😊 Udanej zabawy!!!

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

24.04.2020

 

Jak co piątek, podajemy propozycje na wspólne ćwiczenia według Metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne:

 

Potrzebny będzie tylko koc.

 

Kura u nogi

 

Dorosły stoi w lekkim rozkroku, a dziecko siada przy nodze partnera, obejmuje ją rękoma i nogami, mocno się jej trzyma. Dorosły próbuje poruszać się po pokoju z  dzieckiem „u nogi”.

 

Mumia

 

Jeden lub dwóch dorosłych trzyma za jeden brzeg koca. Dziecko leży ukosem na kocu (głowa w jednym rogu koca), a dorośli zawijają je tak, by widać było tylko jego głowę („mumia”) i ciągną je za wolny koniec koca po podłodze.

 

Foczki

 

Dorośli rozkładają koc na podłodze, dziecko kładzie się na brzegu koca tak, aby ramiona wystawały mu poza koc. Dorosły zawija dziecko w koc i kładzie je na brzuchu. Dziecko porusza się po pokoju jak foczka – polegając tylko na sile własnych rąk (tułów i nogi zawinięte są w koc).

 

Rak – masażyk

Idzie, idzie rak -   

Dziecko siedzi zwrócone do nas twarzą. Spacerujemy palcami: kciukiem i wskazującym po ręce dziecka,

Czasem naprzód, czasem wspak. -   Odpowiednio zmieniając kierunek ruchu.

Idzie rak nieborak, -  Spacerujemy jak na początku,

Jak uszczypnie, będzie znak.  Delikatnie i z humorem naśladujemy szczypanie.

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska