Bardzo dziękujemy Rodzicom Pawełka za nadesłane zdjęcia.  Brawo Pawełku, super sobie radzisz!:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zachęcamy Państwa do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęcia pochwalimy się na stronie naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy MISIE

14.04.2020

  1. ,, W GOSPODARSTWIE”- rozmowa na temat zwierząt przedstawionych na ilustracji. Dzieci oglądają zwierzęta, podają ich nazwy. Odpowiadają na pytanie : gdzie można spotkać takie zwierzęta? Oglądanie zwierząt, opisywanie ich wyglądu.

 

 

 

 

 

2. Rozpoznawanie odgłosów zwierząt oraz nazywanie ich :

3. ,,Zwierzątkowe memo-cienie”- wykonanie własnej gry memory.

Należy wydrukować zawartość załącznika . Następnie wyciąć z dzieckiem kartoniki     i podkleić na dodatkową kartkę (żeby nie prześwitywało). Gra polega na odsłanianiu takich samych par. Karty miesza się i rozkłada na stole obrazkami do dołu. Gracz, na którego przypada kolejka, odkrywa kolejno i pokazuje wszystkim dwie karty, jeżeli trafi parę, kładzie ją przed sobą i szuka dalej. Jeżeli nie trafi, odkłada karty                    z powrotem na stół, obrazkami do dołu. Gra się do momentu, gdy ze stołu zabrane zostaną wszystkie karty, a wygrywa ten, kto zebrał najwięcej par. Ćwiczymy pamięć

i koncentrację:)

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

15.04.2020

 

  1. „Kurczątko”- zabawa z wierszykiem. Rodzic powoli czyta wierszyk, wykonując ruchy ilustrujące wypowiadane słowa. Po każdym wersie robi krótką pauzę, by dziecko mogło powtórzyć jego ruch lub dźwięk.

 

„Kurczątko” W. Szymanówna

Kurczątko z jajeczka się urodziło (dziecko kuca)

główkę najpierw wychyliło (podniesienie głowy)

na dwie nóżki wyskoczyło (energiczny skok)

czarne oczka otworzyło (podniesienie rąk z zaciśniętymi pięściami)

dziobek mały rozchyliło (układanie dłoni w kształt dziobka)

że jest głodne zakwiliło…. (naśladowanie odgłosów piskląt : pi, pi, pi)

 

    2. „Wyszła kura na podwórze”- zapoznanie z piosenką

Tekst :

„Wyszła kura na podwórze”

1. Wyszła kura na podwórze,
spodobało się tam kurze.

ref.: Drapu, drap, jedną złap;
jest robaczek to go cap!
Drapu, drap, jedną złap;
jest robaczek to go cap!

2. Na podwórzu dużo kurzu,
piórko trawka i sadzawka.

ref.: Drapu, drap, jedną złap…

3. Kamyk kwiatek i dżdżownica,
jaka piękna okolica.

ref.: Drapu, drap, jedną złap…

 

 

 3. "Smaczna jajecznica"- układanie historyjki obrazkowej. Dziecko ogląda ilustracje

i zastanawia się , co gospodarz mówi dzieciom wręczając im koszyk. Dziecko opowiada całą historyjkę posiłkując się obrazkami. Na koniec dziecko wymienia nazwy dań z jajek, które najbardziej lubi jeść:)

 

 

 

 

 4. "Kurka i kurczątko"- praca plastyczna. Poniżej prezentujemy pomysł na pracę plastyczną. Będziemy potrzebować kartki papieru, klej, nożyczki i coś do odrysowywania kółek (talerzyk, kubek, miska itp.). Na kartce odrysowujemy duże koło i małe kółko, następnie wycinamy je, przecinamy w jednym miejscu i zaginamy

z jednej strony (powstaje skrzydełko). Doklejamy dzioby, oczy, grzebień , dorysowujemy nóżki i gotowe:)

16 - Wyszła kura
oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

16.04.2020

  1. „ Co słychać na łące?”- wysłuchanie wierszyka i krótka rozmowa na jego temat.

,,Co słychać na łące?” – H. Bechler

Idą drogą kotki dwa,

każdy wielki koszyk ma.

A na łące koło chaty

stoi krowa w czarne łaty.

– Krówko, czy masz mleko słodkie?

– Daj nam dużo! – proszą kotki.

– Daj nam mleka pełne kosze,

zapłacimy Ci dwa grosze.

Nic nie rzekła krowa w łaty,

jadła trawę, gryzła kwiaty.

A koń, co za płotem stał

na caluśki głos się śmiał.

Dziecko odpowiada na pytania: - jak wyglądała krowa?; - co robiła krowa na łące?;  - o co kotki prosiły krowę?; - czy kotki miały odpowiednie naczynie na mleko?; -  z czego śmiał się koń?

 

2. „Wiejskie dobra”- zabawa dydaktyczna. Dziecko ogląda ilustracje i przyporządkowuje je do konkretnych zwierząt (obrazki należy wydrukować i porozcinać).  Zwracamy uwagę na to, które produkty pochodzą bezpośrednio od zwierząt, a które są przetworzone. Można zaprezentować prawdziwe przedmioty.

 

 

 

3. ,, NA PASTWISKU”-zabawa naśladowcza. Dzieci „zamieniają się” w krowy, przyjmują pozycje na czworakach.  Chodzą po „łące”, „żują” trawę- poruszają szczęką w jedną i drugą stronę. Od czasu do czasu wydają odgłos: „Muuu”

 

4. „Malowanie na mleku”

 

Zachęcamy do poznania nowej techniki malowania- malowanie na mleku.

 

Potrzebować będziemy :
* talerz
* mleko
* farby lub barwnik spożywczy
* patyczek do uszu , wykałaczka
* płyn do mycia naczyń

 

Do talerza wlewamy trochę mleka, następnie rozrobiony barwnik lub rozwodnioną farbę. Najlepszy efekt otrzymamy powoli wlewając różne kolory, można użyć do tego zakraplacza. Wykałaczką możemy delikatnie rysować i łączyć kolory. Dla lepszego efektu, możemy zamoczyć patyczek w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykać powstałego malowidła. Farby tworzą niesamowite malowidła i sprawiają wrażenie ruchomych obrazów. Czekamy na zdjęcia Waszych malowideł :)

1/3
oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

17.04.2020

 

Dzisiaj, jak co piątek trochę poćwiczymy. Przygotujmy wcześniej koc – przyda się do ostatniego ćwiczenia.

 

1. PRZEPYCHANKI

 

Dorosły siedzi na podłodze w rozkroku, tyłem do dziecka i dziecko też siedzi na podłodze  w rozkroku, tyłem do dorosłego.

Na sygnał dany przez prowadzącego, każdy próbuje przepchnąć partnera w przeciwną stronę. Wygodniej jest wykonywać to ćwiczenie np. w spodniach dresowych, wykorzystując powierzchnię podłogi do poślizgu.

 

 

2. WYRZUTNIA RAKIETOWA

 

Dorosły siedzi na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach, oparty plecami o ścianę. Dziecko siedzi zwrócone przodem do dorosłego, z nogami ugiętymi w kolanach, oparte podeszwami stóp o stopy dorosłego.

Na sygnał dany przez prowadzącego obaj partnerzy jednocześnie prostują nogi w kolanach: „dziecko odbija się”  od dorosłego i przesuwa się , ślizgając się po podłodze. Podczas wykonywania tego ćwiczenia należy zwrócić uwagę na to, aby dziecko „rakieta” nie przewróciło się na plecy i nie uderzyło głową o podłogę.

 

 

3. LUSTRO

 

Dorosły siedzi na podłodze w lekkim rozkroku, zwrócony przodem do dziecka. Dziecko siedzi naprzeciw dorosłego, zwrócone do niego przodem.

Dorosły „rysuje” ręką lub rękoma w powietrzu  różne figury (np. koło, kwadrat) lub naśladuje pewne czynności (np. jazdę samochodem, czytanie książki), dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego (jak w lustrzanym odbiciu). Potem następuje zamiana ról.

 

 

4. BUJANIE NA LINIE

 

Dwóch dorosłych trzyma zrolowany koc za końce, dziecko zaś kładzie się na podłodze, obejmując  rękoma i nogami zrolowany koc.

Dorośli unoszą do góry końce zrolowanego koca i lekko kołyszą dziecko.

Na koniec zachęcamy do wspólnej zabawy przy piosence, którą dzieci znają i uwielbiają.

 

Pozdrawiamy i życzymy udanej zabawy!!:)

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska