Niespodzianka !!!

Kochani!
Życzymy Wam radosnych, pełnych spokoju, miłości, dobra i uśmiechu Świąt Wielkanocnych.
Gorąco Was pozdrawiamy!
Ufamy, że u Was wszystko dobrze i jesteście zdrowi.
Do szybkiego zobaczenia w przedszkolu!
Cały zespół Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 291 w Warszawie
Bardzo dziękujemy Rodzicom Pawełka za nadesłane zdjęcia.  Brawo Pawełku, super sobie radzisz!:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zachęcamy Państwa do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęcia pochwalimy się na stronie naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki  z grupy MISIE

Poniedziałek 6.04.2020:

,,WIELKANOC TUŻ- TUŻ”

 

 1.      Słuchanie wiersza A. Widzowskiej ,,Wielkanoc”.

Czytając wiersz, prezentujemy ilustracje do niego:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

– Kurko, proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc
cud-pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną…
Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany!

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
- Z czego robi się pisanki?
- Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
- Co robimy w lany poniedziałek?
- Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

Rozmowa z dziećmi n/t wielkanocnych tradycji.

 

2.      Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.

Będą potrzebne: spodek, wata lub płatki kosmetyczne, nasiona rzeżuchy, woda.
Dzieci odpowiadają na pytanie: Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?
Dzieci układają delikatnie watę na spodku, zalewają wodą i wysypują na to ziarna rzeżuchy. Umieszczają spodek z nasionami na parapecie okna.

 

3.      Zabawa  ruchowa ,,Kurka do domu”- dziecko naśladuje ,,kurkę”. Gdy Rodzic klaszcze- ,,kurka” porusza się, zaś gdy przestanie szybko ucieka do ustalonego wcześniej miejsca (jej domu).

 

4.      Wykonanie świątecznej karty pracy.

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

Wtorek 7.04.2020

,,Pisanki, kraszanki”

1. Rozmowa z dzieckiem n/t koloru, kształtu i wielkości jajek: kurzych,gęsich, przepiórczych, strusich (z pomocą załączonego zdjęcia). Tłumaczymy, że z tych jajek możemy wykonać pisanki wielkanocne.

Rozmowa o pisankach i kraszankach.

Pokazujemy załączone zdjęcie pisanek i kraszanek dzieciom oraz je omawiamy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Słuchanie piosenki p.t. ,,Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”.

Ruch przy muzyce, stopniowa nauka piosenki.

 

Tekst:

Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali 
Wielkanocni goście czasu nie tracili 
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Po wysłuchaniu piosenki wytłumaczenie dzieciom niezrozumiałych dla nich słów.

 

3. Wykonanie pracy plastycznej. Dzieci ozdabiają jajko wycięte z papieru. Należy posmarować klejem papier, a następnie ozdabiać jajko dostępnymi w domu przyprawami (np. zmielona papryka, liść laurowy, goździki).

Jeśli dziecko ma inny pomysł może wykonać pracę dowolną techniką (np. wyklejanie, stemplowanie).

CZEKAMY NA ZDJĘCIA WASZYCH PISANEK😊

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

Środa 8.04.2020

,,ZWIERZĘTA Z WIELKANOCNEGO KOSZYCZKA”

 

  1. ,, W WIELKANOCNYM KOSZYKU”- rozmowa na temat zwierząt znajdujących się       w wielkanocnym koszyku. Dzieci oglądają zwierzęta w koszyczku, podają ich nazwy. Zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych.

        Oglądanie zdjęć zwierząt, opisywanie ich wyglądu.

 

 

 

Rozwiązywanie zagadek tekstowych:

 

  • Zgodnie w wielkanocnym zwyczajem,

słodkie upominki każdemu rozdaje.

/zajączek wielkanocny/

 

  • Ma skręcone rogi,
    złotem malowane,
    stoi z chorągiewką,
    wśród barwnych pisanek.

/baranek/

 

  • Malutka, żółta kuleczka,
    co właśnie wyszła z jajeczka
    i pod kury skrzydełkami
    posila się ziarenkami.

/kurczaczek/

 

 

 

2.  ,,JESTEM JAK…”- zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują dźwięki oraz sposób poruszania się zwierząt znajdujących się w wielkanocnym koszyczku (np. kurczątko: pi, pi, pi; baranek: bee, bee, bee).

 

3. ,,WIELKANOCNY BARANEK”- wykonanie pracy plastycznej przestrzennej. Do przeźroczystej  torebki foliowej wkładamy popcorn, następnie ją zawiązujemy. Z czarnej kartki wycinamy głowę barana, doklejamy oczy oraz czuprynę z waty.

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

Czwartek 9.04.2020

 ,,Wielkanocne wypieki”

1. Drodzy Rodzice, czas przed świętami to idealny moment na wspólne wypieki.

Zachęcamy do przygotowania pysznych babeczek.

Oto sprawdzony przepis😉 Potrzebne składniki na babeczki nadziane dżemem:

 

Składniki na 12 sztuk:

 

Suche:

  • 2 szklanki mąki pszennej

  • 1/2 szklanki cukru

  • 1 opak. cukru waniliowego

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • 1/4 łyżeczki soli

Mokre:

  • 1 szklanka mleka

  • 1/2 szklanki oleju

  • 1 jajko

Dodatkowo:

  • ulubiony dżem lub marmolada

  • cukier puder

Suche składniki mieszamy w jednej misce, a mokre w drugiej. Następnie łączymy zawartość obydwu naczyń. Formę na babeczki wykładamy papierowymi papilotkami. Do każdego otworu nakładamy najpierw po łyżce masy, po łyżeczce marmolady lub dżemu, a następnie przykrywamy resztą ciasta. Wkładamy blachę do nagrzanego piekarniku do temperatury 190*C i pieczemy przez 25 minut. 

 

Babeczki można ozdobić wg pomysłu dzieci, w zależności co posiadamy w domu.

 

 

Czekamy na zdjęcia WASZYCH babeczek😊

 

2. Po pracy czas na relaks😊 Pomoże w tym masażyk ,,Bułeczki”

 

Puk! Puk! Panie piekarzu,

czy ma Pan bułeczki?

Niestety nie mam, (Dziecko zwrócone jest do nas plecami, z wyczuciem stukamy zgiętymi palcami w jego plecy),

 

ale już zboże mielimy, (wykonujemy na nich dłońmi ruchy okrężne),

zagarniamy mąkę (wykonujemy krawędziami obu dłoni ruchy zagarniające),

i wbijamy dwa jajka, (Delikatnie klepiemy dziecko po plecach dłonią zwiniętą w miseczkę),

no…może cztery,

a może sześć,

najlepiej dwanaście.

Dodajemy szczyptę soli, (lekko je szczypiemy),

no… może dwie, trzy,

drożdże i …

wyrabiamy ciasto, (z wyczuciem ,,ugniatamy” boki dziecka na wysokość pasa),

wałkujemy, (wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po plecach),

wygładzamy, (w górę i w dół gładzimy je),

dzielimy na części: (,,kroimy” brzegiem dłoni);

z jednej robimy bułeczki kajzerki, (naciskamy zewnętrzną stroną zaokrąglonych dłoni, krawędzią dłoni lekko odciskamy krzyż),

z drugiej rogaliki (rysujemy palcami półokręgi),

z trzeciej obwarzanki (rysujemy koła),

z czwartej ciastka z rodzynkami i… (rysujemy esy-floresy, naciskamy palcem w kilku miejscach),

buch! do pieca na trzy ,,zdrowaśki”, (z wyczuciem przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji),

a teraz już tylko zajadamy… (w tym momencie następuje cała gama pieszczot, połączonych z całowaniem dziecka, delikatnym naśladowaniem gryzienia).

Mniam, mniam, mniam.

Smacznego!

  

Życzymy MIŁEGO DNIA

Nauczyciele z gr. ,,MISIE”

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska
oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska