Poniedziałek 23.03.2020:

 

Witamy PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY!

 

 1. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu.

Po obejrzeniu filmu krótka rozmowa utrwalająca.

 

Pani Wiosna przybyła do nas zbudziła przyrodę do życia! Oznaki wiosny widać na krzewach i drzewach- pojawiły się pączki,

w oddali słychać śpiew ptaków, z ciepłych krajów wróciły już bociany, jaskółki, słowiki i inne ciepłolubne ptaki. Pojawiły się pierwsze wiosenne kwiaty- krokusy, hiacynty, tulipany...

A czy w Waszym przydomowym zaciszu też już widać wiosnę?

 

2. A teraz robimy "Bociana", którego możemy umieścić w doniczce na parapecie okna. Potrzebne będą : 4 waciki do demakijażu, kółko wycięte z czarnego papieru , klej, patyczek, sznureczek do wykonania kokardy, czerwony papier do wykonania dzioba.

Szanowni Rodzice!
Zachęcamy Państwa do przesyłania nam zdjęć z aktywności dzieci (np. wykonanych zielonych ogródków lub prac plastycznych) na nasze e-maile podane na dole strony. Zdjęcia umieścimy w galerii naszej grupy:)
 
Pozdrawiamy,
Nauczycielki

Wtorek 24.03.2020

 

,,Wiosna"

 

Dzisiaj propozycja nieco wiosenna 🐛 gąsieniczka do sekwencji.
Gąsienice rysujemy markerem na kartkach formatu A4,
Kółeczka wycinamy z kolorowego papieru, możemy też wyciąć je z materiałów o różnej strukturze.

Jak korzystam z pomocy?
1. Nauka kolorów - układamy kółka, dziecko mówi kolory; co ważne - później zamiana! dziecko układa wzór, a my mówimy kolory 🔴🔵⚪⚫ jeżeli kolory mamy opanowane, zaczynamy zabawę z sekwencjami.
2. Układam sekwencje z kolorowych kółek na swoje karcie i prosimy, aby dziecko odtworzyło wzór na swojej karcie. Zawsze zaczynam od dwóch kolorów, najlepiej ulubionych dziecka. Stopniowo zwiększamy liczbę kolorów i kombinacji. Nie trzeba sztywno trzymać się ilości kół na karcie, można układać dłuższe sekwencje.
3. Czterolatki mogą gąsieniczkę wykorzystać też do liczenia.

Co ćwiczymy :
▶️ motorykę małą,
▶️ koordynację wzrokowo-ruchową,
▶️ percepcję wzrokową,
▶️ myślenie logiczne,
▶️ umiejętność matematyczne,
▶️ nazewnictwo kolorów.

Dobrej zabawy! 🐛🐛🐛

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

Środa 25.03.2020

 

,,WIOSENNA ZABAWA”

 

 Piosenka z zabawą ruchową „Z Wiosną”

https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0

Pokoloruj kolorowankę:

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska
oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

Czwartek 26.03.2020

,,SADZIMY, PODLEWAMY”

 

,,Ogródek na parapecie”- zabawa badawcza, założenie w domu zielonego ogródka. Wymienienie czynników niezbędnych do wzrostu roślin (światło, woda, ziemia).

Zabawa ruchowa ,,Kwiatek rośnie”- naśladowanie przez dziecko rosnącego, rozwijającego się kwiatka.

Oglądanie przez dzieci cebuli lub/oraz nasion, sadzenie oraz podlewanie ich z pomocą rodzica.

 

 Doświadczenie z nasionami w kąciku przyrody


Nasiona (grochu, fasoli, bobu, w zależności co posiadamy w domu), słoik, gaza , dzbanek z wodą, gumka recepturka lub sznurek.
Przykrywamy słoik gazą, przymocowujemy ją za pomocą gumki lub sznureczka następnie robimy dołek. Nalewamy do słoika tyle wody, by gaza była wilgotna. Odliczamy trzy dowolnie wybrane nasiona, wkładamy je do środka. Ustawiamy słoik przy oknie (w kąciku przyrody) i obserwujemy kiełkowanie nasion.

Przez najbliższy czas prowadzimy obserwacje przyrodnicze.

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

Piątek 27.03.2020

 ,,WIOSENNE ZABAWY RUCHOWE Z KOCEM”

,,NALEŚNIKI”

 

DOROSŁY: dorosły stoi obok leżącego na kocu dziecka;

 

DZIECKO: dziecko leży na kocu (przy jednym z jego końców);

 

RAZEM: dorosły zawija dziecko w koc (tak jak zawija się naleśniki), nie zawijając jego głowy,        a potem, trzymając za wolną krawędź koca- ,,naleśnika”, rozwija je.  Przy zawijaniu ,,naleśnika” wygodniej jest, gdy dziecko trzyma ręce wyciągnięte w górę (nad głowę). Sprawniejsze fizycznie dziecko może też spróbować rozwinąć się samodzielnie.

 

,,KŁADKA”

                                                                                                       

DOROSŁY: dorosły roluje koc/koce i kładzie je na podłodze (jeden za drugim), tworząc z nich ,,kładkę”;

 

DZIECKO: dziecko ustawia się z jednej strony ,,kładki”;

 

RAZEM: dziecko asekurowane przez dorosłego przechodzi po zrolowanych kocach jak po kładce. Sprawniejsze fizycznie dzieci wykonują to zadanie samodzielnie, idąc na przykład z zamkniętymi oczami.

 

,,PODRÓŻE NA KOCU”

DOROSŁY: dorosły trzyma za brzeg koca;

 

DZIECKO: dziecko siedzi lub leży  (na plecach, na brzuchu) na kocu;

 

RAZEM: dorosły ciągnie po ziemi siedzące/leżące na kocu dziecko.

 

 

 

Po skończonej zabawie zachęcamy wykorzystać koc do przygotowania wiosennego pikniku.

Życzymy udanej zabawy!!!

oprac.: W. Milewska, M. Kołodziejczyk, K. Jaworska

Portale dla dzieci w wieku przedszkolnym udostępnione przez WCIES:
https://www.wcies.edu.pl/media/system/pdf/Portale%20edukacyjne%2013%2003%202020.pdf?fbclid=IwAR14Wfelo9yPt6E-otWPF97yB6u4LJu-EodCdyS9yKDimpPpq03fO0MMZ9c

DARMOWE KODY DOSTĘPU DO GRY BALON BLUM NA CZAS ZAMKNIĘCIA PLACÓWEK

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2782053545163556&id=1240746779294248

 

 

Gra egukacyjna Balon Blum jest wykorzystywana w niektórych przedszkolach w pracy z dziećmi.

 

https://balonblum.pl/?fbclid=IwAR1ycZ_LJb-2KAXXjRMrer-KyVXe-ki8XC8Ilidk7wilq7UuEmel1ZU3Pow