Bardzo dziękujemy  za zdjęcia przepięknych prac Hani! Brawo!

Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z realizacji zadań przez dzieci:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data: 11.05.2020

Temat zajęć: „Pomocnicy Kopciuszka”

 

1. Rozmowa na temat szacunku wobec książek – na podstawie wiersza M. Nowosielskiej:
 

Rozmawiały raz książeczki, stojąc na półeczce,
bo lubiły sobie czasem pogadać troszeczkę.

"Ja mam kartki poklejone, bo Maciuś od rana
jadł chleb z dżemem i mnie potem czytał na kolanach."

"A ja jestem rozklejona, wypadają strony,
bo mnie Maciuś na podłogę rzuca, gdy znudzony."

"Mi brakuje kartek kilku, Maciuś je wyrywa,
robi później z nich stateczek, co po wodzie pływa."

"U mnie Maciuś wszystkie strony pobrudził rączkami,
bo gdy wraca z piaskownicy, nie myje ich za nic!"

"To nic jeszcze, bo mnie Maciuś popisał kredkami,
jak ja innym się pokażę z tymi bazgrołami?"

Tak to książki rozmawiały, stojąc na półeczce,
i żaliły się na los swój, dmuchając w chusteczkę.

Jeśli nie chcesz, by i twoje książeczki płakały,
to je szanuj – by do płaczu powodów nie miały.

Pytania do utworu:

- Kto rozmawiał w wierszu?

- W jakim nastroju były książki?

- Jak miał na imię chłopiec?

- Czy jego zachowanie było odpowiednie?

- W jaki sposób Ty dbasz o książki?

 

 2. Dziecko przy pomocy rodzica rozcina obrazek na 6 lub 8 części. Następnie dziecko układa obrazek z części i mówi z jaką bajką mu się kojarzy. Na końcu przykleja obrazek na kartkę i koloruje.

 

 

3. Dziecko przy pomocy rodzica wycina obrazki. Układa historyjkę obrazkową w kolejności. Następnie dziecko opowiada bajkę na podstawie ilustracji – przy pomocy rodzica.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Zabawa manipulacyjna – pomocnicy Kopciuszka – do dużej miski lub plastikowego pojemnika nasypujemy dowolne suche produkty, np. fasolę i soczewicę, kaszę manną i soczewicę, ryż i groch itp. Zadaniem dziecka jest rozdzielenie od siebie produktów. Mówimy dziecku, że są teraz pomocnikami Kopciuszka i muszą mu pomóc w pracy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska
1/6

Data: 12.05.2020

Temat zajęć: „Koszyczek Czerwonego Kapturka”

 

 

1. Rozwiązanie zagadki – o jakiej bajce mowa?

 

Mała, grzeczna dziewczynka,
wilka spotkała w lesie.
Ma czerwoną czapeczkę
babci lekarstwa niesie.

 

 

 

 

 

2. Opowieść ruchowa – „Droga do babci” – rodzic czyta opowiadanie i pokazuje ruchy, które dziecko ma za zadanie naśladować.

 

Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (marsz w miejscu). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (machanie ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi drzewa: wysokie- (dzieci stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę) i niskie (dzieci przechodzą do przysiadu). Obserwuje ptaki, które wirują nad jej głową (naśladowanie lotu ptaków).
W całym lesie rosną cudowne kwiatki. Z tych najpiękniejszych Czerwony Kapturek robi bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatków i wąchanie). Nagle dziewczynka widzi groźnego wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście nieznajomy nie zauważył dziewczynki. Teraz może śmiało biec do swojej babuni (bieg w miejscu).

 

3. Zabawa sensoryczna  –  co Czerwony Kapturek ma w koszyczku?

 

Rodzic przygotowuje koszyczek, do którego wkłada różne produkty, jakie Czerwony Kapturek niósł do babci, np. syrop, banan, jabłko, gruszka, słoik z dżemem, kawałek ciasta lub bułka. Pokazuje dziecku, co umieszcza w koszyczku. Następnie zakrywa koszyczek ściereczką i zasłania dziecku oczy. Dziecko wyjmuje jeden przedmiot i musi odgadnąć za pomocą dotyku, co to jest. Dzieli nazwy na sylaby.

Można umieścić w koszyczku również inne produkty spożywcze i dziecko może próbować odgadywać za pomocą węchu.

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Data: 13.05.2020

Temat zajęć: „W domku krasnoludków”

 

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza inspirowana słowami piosenki „My jesteśmy krasnoludki”: obrazowanie ruchem treści piosenki.

 

 

My jesteśmy krasnoludki,(wskazywanie na siebie palcem)

Hopsa sa, hopsa sa,(podskoki)

Pod grzybkami nasze budki(kucanie i pokazywanie dłonią małych grzybków))

Hopsa sa, hopsa sa,(podskoki)

Jemy mrówki, żabie łapki,(dotykanie naprzemienne dłońmi ust)

Oj tak ,tak, oj tak, tak,(potakiwanie głową)

A na głowach krasne czapki,(unoszenie złączonych wysoko dłoni)

To nasz znak, to nasz znak.(wskazywanie na siebie palcem)

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy, (odgarnianie „trawy” obiema rękami)

Tru- tu- tu, tru- tu -tu,(naśladowanie gry na trąbce)

Gdy ktoś senny, to uśpimy, (dłoń przy ustach – „ziewanie”)

Lu lu lu, Lu lu lu,(kołysanie łączonych dłoni)

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka, (grożenie palcem)

O jojoj, o jojoj

To zapłacze niezabudka,(pokazywanie palcem płynących po policzkach łez)

Uuu, uuu. (pocieranie piąstkami oczu)

 

2.„Gdzie mieszkają krasnoludki?” – labirynt graficzny - rysowanie drogi krasnoludka do jego domku. Dziecko opowiada, gdzie mieszkają krasnoludki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data: 14.05.2020

Temat zajęć: „Smakowita chatka”

 

Zadanie 1.

 

Zabawa ruchowa – leśna ścieżka – przechodzenie stopa za stopą po ułożonej z różnych faktur ścieżce.

Instrukcja: Rodzic przygotowuje różne przedmioty, po których można chodzić, typu: poduszki, wycieraczka, karimata, chodniczek łazienkowy, mata antypoślizgowa, folia bąbelkowa, ręcznik, koc, skakanka lub lina itp.  Można też wykorzystać pojemniki, do których wsypujemy makaron lub ryż, pomponiki lub watę, kamyki itp. Przedmioty układamy jeden za drugim tworząc ścieżkę sensoryczną. Dziecko przechodzi po ścieżce, najlepiej na bosaka. Umawiamy się z dzieckiem, że to jest leśna ścieżka, którą musimy przejść, aby dostać się na drugą stronę lasu.

Zabawa dostarcza dziecku stymulacji dotykowej i stymuluje zmysł równowagi.

Na koniec pytamy dziecko czy zna bajkę, w której dzieci chodziły szukały drogi w lesie? (bajka „Jaś i Małgosia”).

 

 

Zadanie 2

Zaprowadź Jasia i Małgosię do chatki Baby Jagi.

 

Zadanie 3

Co to za chatka? – rysowanie po śladzie kształtu domku. Dokończ rysować domek Baby Jagi po śladzie i pokoloruj go.

 

Zadanie 4

Utrwalanie stron prawa, lewa, na górze, na dole, obok. Wykonaj zadania z pomocą rodzica.

 

Zadanie 5

Lukrowane pierniczki

  1. Dokończ rysować pierniczki według wzoru.

  2. Narysuj tyle kropek ile jest pierniczków w każdym kształcie.

Data: 15.05.2020

Temat zajęć: „Moja ulubiona baśń”

 

  1. Baśniowe zagadki – wskazywanie obrazka przedstawiającego baśń, o której mowa w zagadce. Dzielenie nazw baśni na sylaby.

 

Jaka to baśń?

 

Mała jak paluszek w płatkach róży spała.
Gdy spadła do ogrodu, żaba ją porwała.
Czy wiesz jak na imię, ta panienka miała?

Odpowiedź: Calineczka

 

Choć nie wiedziała czyja to chatka,

Weszła, a potem wystraszyła się niedźwiadka.

Odpowiedź: Złotowłosa i trzy niedźwiadki

 

Kiedy z krasnoludkami

w lesie zamieszkała,

niedobra czarownica

zatrute jabłko jej dała.

Odpowiedź: Królewna Śnieżka

 

Panna wielkiej urody

wybiegła z balu na schody.

Do domu bosa wróci,

bo zgubiła tam bucik.

Odpowiedź: Kopciuszek

 

Chociaż na wielu poduszkach spała,

to i tak wstała cała obolała.

Odpowiedź: Księżniczka na ziarnku grochu

 

Czerwony kubraczek,

czerwona czapeczka,

przez las do babci

idzie panieneczka.

Odpowiedź: Czerwony Kapturek

 

Chociaż były małe

Wilka się nie bały wcale.

Odpowiedź: Trzy małe świnki

 

Gdy się urodziło szare, brzydkie było.

W pięknego łabędzia się później zmieniło.

Odpowiedź: Brzydkie Kaczątko

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ruchowa – „Uwaga wilk”

 

Rodzic włącza dowolną muzykę. Dziecko podskakuje/biega po pokoju. Na hasło – uwaga wilk – musi stanąć bez ruchu w śmiesznej pozie. Zabawę powtarzamy kilka razy. Można włączyć do zabawy innych domowników – na pewno wtedy będzie weselej.