Bardzo dziękujemy  za zdjęcia przepięknych prac Hani, Marysi i Kazia! Brawo!

Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z realizacji zadań przez dzieci:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data: 27.04.2020

Temat zajęć: „Oda do radości”

 

1. Wskazywanie Europy na mapie świata (mapa poniżej). Wyjaśnienie, że Europa to część świata – kontynent, na którym mieszkamy.

 

 

 

2. Słuchanie Hymnu Unii Europejskiej – określenie tempa i nastroju muzyki.

 

 

Wyjaśnienie dziecku, co to jest Unia Europejska:

 Niektóre państwa Europy zrozumiały, że lepiej jest ze sobą współpracować, niż rywalizować. W ten sposób powstał pomysł utworzenia wspólnoty państw – Unii Europejskiej. Obecnie w jej skład wchodzi 27 państw.

Flaga Unii Europejskiej:

 

 

3. Wysłuchanie legendy o „Pięknej Europie”. Rozmowa na temat utworu.

Legenda o pięknej Europie

 Według legendy na azjatyckim wybrzeżu Morza Śródziemnego mniej więcej tam, gdzie dzisiaj znajduje się Liban, żyła księżniczka o imieniu Europa. W owym czasie była najpiękniejszą kobietą na świecie. Jej ojcem był król Agenor. Pewnej nocy Europie przyśniło się, że kłócą się o nią dwie krainy o postaciach kobiet. Pierwsza kraina: Azja, chciała, aby Europa pozostała, tu gdzie jest. Druga kraina leżąca po przeciwnej stronie, otrzymała od Zeusa rozkaz wyprowadzenia księżniczki nad morze. Następnego ranka zbierała nad brzegiem morza kwiaty. W pewnej chwili z wody wyszedł potężny, lecz łagodny byk. Przekonał on Europę, by usiadła na jego grzbiecie i popędził przed siebie. Po drodze byk wyznał Europie, że jest Zeusem, który przybrał postać zwierzęcia. Uprowadził księżniczkę na grecką wyspę Kretę i tam pojął za żonę. Nazwa Europy wywodzi się z greckiego „euros” w znaczeniu „ciemna woda”. 

- Kim była Europa? (księżniczką)
- Jak miał na imię władca bogów, który zakochał się w Europie? (Zeus)
- W jakie zwierzę zamienił się Zeus? (w byka)
- Czy Europa bała się byka? (nie)
- Do jakiej wyspy dotarli? (do wyspy Kreta)

 

4. Pokoloruj flagę Unii Europejskiej kredkami lub farbami.

 

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Data: 28.04.2020

Temat zajęć: „Przyroda zagrożona w Polsce i na świecie”

 

1. Oglądanie prezentacji na temat roślin zagrożonych w Polsce

2. Rozmowa na temat zagrożonych gatunków zwierząt na świecie, oglądanie ilustracji przykładowych zagrożonych gatunków (tygrys, panda wielka, niedźwiedź polarny, goryl górski, mors, nosorożec jawajski).

Środowisko na naszej planecie jest coraz bardziej zniszczone. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenia i polowania to główne przyczyny zmniejszania się ilości różnych gatunków zwierząt. Dlatego gatunki te znajdują się pod ochroną, ludzie niosą pomoc dla zwierząt, dbają o ich dobro.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

3. Karta pracy nr 1–  pokoloruj przylaszczki – są to kwiatki chronione, które wiosną  rosną w lesie (wzór – fotografia).

Karta pracy nr 2 – narysuj tyle kropek ile widzisz pand, narysuj tyle kresek ile widzisz tygrysów. Których zwierząt jest więcej, o ile?

1/6
oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Data: 29.04.2020

Temat zajęć: „Muzyka Chopina”

 

 

  1. Wysłuchanie wiersza ,,Żelazowa Wola’’ Czesława Janczarskiego


,,Stary dworek – słońce zagląda do okien
Szumią cicho wierzby płaczące
Tu mieszkał pan Szopen
Kiedy był małym chłopcem
Wieczorem w parku śpiewają słowiki
I żaby w zielonej Utracie
Słuchał kiedyś mały Frycek tej muzyki,

zbierał nuty, teraz nut tych słuchacie
Płyną z fortepianu jakby znajome głosy
Czy to wiatr na klawiszach swawoli?
Wszystkie nuty - jak krople rosy
Krople rosy z Żelazowej Woli’’

 

Pytania do utworu:
- O jakiej postaci jest mowa w wierszu?
- Czym zajmował się Fryderyk Szopen?

- Na jakim instrumencie grał?

 

2. Kilka słów o Szopenie: urodził się w Żelazowej Woli, był kompozytorem to znaczy, że tworzył muzykę. Był jednym z najbardziej utalentowanych pianistów na świecie.  Jego pomnik możemy oglądać podczas spacerów w Łazienkach Królewskich.

 

Oglądanie ilustracji: Dworek w Żelazowej Woli, portret Szopena, pomnik w Łazienkach, fortepian Szopena, nuty. 

 

 

 

 

 

3. „Nocny obrazek” – inspiracja plastyczna –przy utworze „Nokturn f-moll op. 55 nr 1”.

(dzieci słuchając utworu F. Szopena malują obraz, który oddaje ich uczucia, jakie towarzyszą im podczas słuchania):

 

 

4. Relaksacja przy utworze:

1/5
oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Data: 30.04.2020

Temat zajęć: „Polskie symbole narodowe”

 

 

 

  1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Symbole Narodowe”.

 

Pytania:

- O jakich symbolach narodowych była mowa w filmie?

- Jak nazywała się pierwsza stolica Polski?

- Jaki ptak znajduje się w godle Polski?

- Jakie kolory ma flaga Polski?

 

 

2. Wysłuchanie Hymnu – zwrócenie uwagi na przyjmowanie prawidłowej postawy i zachowanie powagi.

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Drodzy Rodzice!

Udostępniamy publikację „Koronawirus. Książka dla dzieci”. Pozycja ta ułatwi Państwu wyjaśnienie dzieciom m.in.: czym jest koronawirus, jak można się nim zarazić, oraz co się wówczas stanie . Materiał zawiera zrozumiałe dla najmłodszych odpowiedzi na nurtujące pytania. Zachęcamy do lektury!