Bardzo dziękujemy  za zdjęcia przepięknych prac Hani i Marysi! Brawo!

Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z realizacji zadań przez dzieci:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data: 14.04.2020

Temat zajęć: „Zwierzęta domowe”

 

Zadanie 1. Oglądanie prezentacji na temat zwierząt domowych, rozmowa.

 

Zadanie 2. „Jakie to zwierzę?” – zagadki.

 

Jest to bardzo czułe zwierzę,

W nocy domu pilnie strzeże

Usłyszycie go z daleka

Gdy na obcych głośno szczeka (piesek)

 

Ma pazurki, mocno drapie

Szczury płoszy, myszki łapie (kotek)

 

Ma długie uszy, futerko puszyste

Ze smakiem schrupie sałaty listek (królik)

 

W morzu, rzece lub akwarium pływa,

I wszyscy mówią że się nie odzywa (ryba)

 

Podobnie jak ślimak ma domek własny

Ale zamiast jednej nogi ma ich aż cztery (żółw)

 

Zakrzywionym dziobem skrzeczy

Niestworzone rzeczy,

Ale łatwo się przekonać,

Że powtarza słowa po nas (papuga)

 

Zadanie 3. Posłuchaj piosenki „Kundel bury”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie 4.

Karty pracy (źródła: https://www.pracowniasi.pl/materialy-do-pracy/karty-pracy/?page=8, www.eduzabawy.com).

Karta pracy „Dopasuj cienie” (Rodzic wycina zwierzęta i ich cienie i rozkłada przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest znalezienie pary – zwierzątko i cień  przyklejamy na kartce).

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

15.04.2020

Temat zajęć: „Idziemy do zoo”

 

Zadanie 1. Oglądanie filmu o warszawskim zoo.

Pytania do filmu:

Jakie zwierzęta widziałeś w zoo?

Które zwierzę najbardziej Ci się podobało?

 

Zadanie 2. Naśladowanie zwierząt mieszkających w zoo – dziecko losuje obrazek (obrazki wcześniej należy wyciąć) i naśladuje znajdujące się na nim zwierzę.

  • Pełzaj jak wąż – pełzanie na brzuchu bez użycia rąk

  • Chodź jak czapla – chodzenie z unoszeniem wysoko kolan

  • Skacz jak kangur – dziecko skacze obunóż na lekko ugiętych kolanach

  • Wyciągnij szyję jak żyrafa – dziecko wyciąga ręce i szyję do góry wspinając się na palce

 

 

 

Zadanie 3. Jakie to zwierzę ? – zagadki.

Choć przypomina człowieka

Na drzewo chętnie ucieka

Banany zjada łapczywie

I wrzeszczy przeraźliwie. (małpa)

 

Jest szary, powolny i wielki

I uszy ma w kształcie wachlarzy,

Ma trąbę i ogon z pędzelkiem

Je dużo i dużo też waży. (słoń)

 

Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję

Więc pewno nie często ją myje

Na sierści ma plamy wzorzyste,

Wprost z drzewa zrywa liście soczyste. (żyrafa)

 

To zwierzę pochodzi znad Nilu,
a w paszczy zębów ma tyle,
że nawet, gdy leży grzecznie
liczyć je jest niebezpiecznie. (krokodyl)

 

Nie chodzi, a pełza,
syczy groźnie wciąż,
nie zbliżaj się do niego,
bo to właśnie … (wąż)

 

 

 

 

 

 

Zadanie 4. Wierszyk – masażyk - wiersz B. Kołodziejskiego „Zoo”, - wykonujemy na plecach dziecka.

Tutaj w zoo jest wesoło,

tutaj małpki skaczą w koło, (podskakiwanie palcami na plecach dziecka)

tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie płaskimi dłońmi)

biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie pięściami)

żółwie wolno ścieżką człapią, (przykładanie lekko płaskich dłoni)

w wodzie złote rybki chlapią.( muskanie wierzchem i wewnętrzną stroną dłoni)

Szop pracz, takie czyste zwierzę, (pocieranie dłońmi pleców dziecka)

Ciągle sobie coś tam pierze.

Struś dostojnie w koło chodzi, (kroczenie dwoma palcami po plecach dziecka)

Śpieszyć mu się nie uchodzi.

A w najdalszej części zoo

dwa leniwce się gramolą,

wolno wchodząc na dwa drzewa, (przesuwanie obu dłoni z dołu pleców do ramion)

gdzie się każdy z nich wygrzewa

I zapada w sen głęboki (przytulenie dziecka z lekkim kołysaniem).

 

 

Zadanie 5. Karty pracy.

 

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Data: 16.04.2020

Temat zajęć: „Wyprawa do dżungli”

  1. Zabawa pantomimiczna ,,Zwiedzamy dżunglę” – rodzic czyta tekst i razem z dzieckiem naśladuje ruchy, o których mowa.

 

Dotarliśmy do Afryki, wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie ( wysokie unoszenie kolan) a potem po gorącym piasku (lekkie podskoki). Rozglądamy się uważnie na boki , szukamy tubylców. Czas ruszać w drogę , przedzieramy się przez dżunglę  (ruchy rękoma na boki).Chodźmy bardzo cicho, by nikogo nie spłoszyć, albo by nas nie usłyszał lew (idziemy na palcach).  Ciiiii ! (dajemy palec na buzię). Słychać jakiś szelest. Uciekajmy na drzewo (naśladujemy wspinanie się na drzewo). O! Jaka miła małpka- chcesz to się pobawimy. Pomałpujmy tak jak ona (drapanie się po plecach). Dość zabawy, chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa (naśladujemy schodzenie z drzewa). Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć (duży skok do przodu), a teraz skaczemy po kamieniach (małe podskoki). Uwaga krokodyl (naśladujemy kłapanie paszczy krokodyla), a tam płynie hipopotam (naśladujemy rękoma pływanie w wodzie). Już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża (dzieci kładą się na podłodze i sycząc poruszają się po niej). Nareszcie jesteśmy w wiosce. Witamy się z tubylcami (obejmujemy się).

 

2. Słuchanie piosenki „Dżungla, dżungla”

 

3. Propozycja pracy plastycznej. Można wykonać żyrafę lub zwierzątka dżungli/sawanny z plasteliny : )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Karty pracy.

 

Karta pracy nr 1. Pokoloruj w tabeli tyle rubryk, ile ptaków znajduje się na ilustracji.

 

Karta pracy nr 2. Rodzic rozcina kolorową ilustrację dżungli na 8-10 elementów. Dziecko układa „puzzle” i przykleja na kartkę.

 

Karta pracy nr 3. Wytnij ilustracje przedstawiające słonie. Przyklej na kartkę: od najmniejszego do największego.

1/3
oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Data: 17.04.2020

Temat zajęć: „Dziwne zwierzę”

 

  1. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica  „Wąż dziwne zwierzę”.

 

Wąż to takie dziwne zwierzę ,
zamiast chodzić ciągle leży
i lubując się w pełzaniu
ani myśli o skakaniu.
Może by polubił skoki,
gdyby miał choć ze dwie nogi
lecz, że nie ma jednej nawet,
cicho sunąc zmyka w trawie.

Pytania do wiersza:

- O jakim zwierzęciu jest wiersz?

- Dlaczego wąż to dziwne zwierzę?

2. Zabawa logopedyczna - „Ciekawski wąż” - ćwiczenie języka.
Język zastępuje wężowi ręce, to właśnie językiem dotyka on otaczające go rzeczy i rośliny (dziecko wysuwa język do przodu i chowa, kieruje go na boki, przesuwa język po górnych i dolnych zębach). Wąż w swojej wędrówce napotkał przeszkodę: płot, próbuje się przez niego przecisnąć (zęby zaciśnięte, język napiera na zęby).

3. „Wąż” – wykonanie węża z pasków papieru na wzór łańcucha choinkowego.

 

 

 

 

 

4. Karty pracy.

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska