Kochani!
Życzymy Wam radosnych, pełnych spokoju, miłości, dobra i uśmiechu Świąt Wielkanocnych.
Gorąco Was pozdrawiamy!
Ufamy, że u Was wszystko dobrze i jesteście zdrowi.
Do szybkiego zobaczenia w przedszkolu!
Cały zespół Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 291 w Warszawie

Niespodzianka !!!

Bardzo dziękujemy mamie Hani oraz mamie Igorka za zdjęcia przepięknych prac! Brawo!

 

Zachęcamy Rodziców do przesyłania nam zdjęć z realizacji zadań przez dzieci:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data: 06.04.2020

Temat zajęć: „Palmy wielkanocne”

 

Zadanie 1.

 

Obejrzyj ilustracje. Powiedz, co przedstawiają.

 

Palmy wielkanocne mogą być małe, mogą być wysokie. Są barwne, kolorowe, zrobione z żywych gałązek wierzby, bukszpanu, barwinka, bazi lub z suszonych roślin i kwiatów, kolorowej bibułki. Niesiemy je do kościoła na tydzień przed Wielkanocą, by je poświęcić.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie 2 .

 

Posłuchaj piosenki „Znaki Wielkanocy”:

 

 

 

Zadanie 3.

 

- Nad małą palmą narysuj 5 kropek.

- Pod dużą palmą narysuj 7 kresek.

- Ile sylab ma wyraz „palma”?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie 4.

 

Ozdób palmę wielkanocną za pomocą kuleczek z plasteliny. W przypadku braku plasteliny można pokolorować kredkami.

 

 

 

 

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Wtorek 7.04.2020

 

Temat zajęć: „Kolorowe pisanki”

 

Zadanie 1. Słuchanie wiersza, rozmowa na temat utworu, oglądanie ilustracji przedstawiających pisanki.

"Obudziły się pisanki" D. Gellner

Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
- Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach,
Śmieją się wesoło
od ucha do ucha!

Pytania do utworu:

- Jak wygląda świąteczny stół?

- Co to są „baby pękate w cukrowych fartuchach”? (rodzic wyjaśnia, że to rodzaj ciasta z lukrem)

- Co robi baranek?

 

 

 

 

Zadanie 2.

Rodzic czyta dziecku ciekawostki na temat pisanek: Określenie pisanki pochodzi od specjalnej techniki dekorowania jajek woskiem. Metoda polega na tym, że na czystej i odtłuszczonej skorupce jajka „pisze” się wzór, używając specjalnego pisaka i gorącego roztopionego wosku. Potem jaja zanurza się w ciepłym barwniku. W ten sposób powstają jasne wzorki na jednolitym, ciemniejszym tle. Według tradycji dobrze jest zrobić na Wielkanoc dużo pisanek, aby potem obdarować nimi bliskich i znajomych. Według dawnych wierzeń pisanki miały odpędzać zło i przynosić szczęście, miłość i pomyślność.

Słuchanie piosenki:

 

Zadanie 3. Zabawa badawcza. Omówienie wyglądu jaja kurzego.

1 surowe i 1 ugotowane jajko kładziemy delikatnie na stole, dziecko opisuje wygląd. Następnie rodzic rozbija jajo, wlewa je do miseczki, dziecko zauważa, że jajo składa się z białka i żółtka. Ugotowane jajko obieramy, dziecko opowiada, czym różni się jajko surowe od ugotowanego.

 

Zadanie 4.

 Karty pracy.

 „Policz pisanki” – w okienku na dole narysuj tyle kresek, ile jest pisanek. Czerwoną pętlą otocz największą pisankę. Zieloną pętlą otocz najmniejszą pisankę.

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Środa 8.04.2020

Temat zajęć: „Na wielkanocnym stole”

 

Zadanie 1.

Słuchanie wiersza „Kłótnia wielkanocna”. Rozmowa na temat utworu.

 

"Kłótnia wielkanocna" U. Pakuła

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Pytania:

- Co było powodem kłótni w koszyku?

- Jak wyglądali poszczególni bohaterowie utworu?

 

 

 

 

Zadanie 2.

Oglądanie zdjęć przedstawiających koszyki wielkanocne (zwrócenie uwagi na pokarmy, które wkładamy do koszyka). Omówienie wyglądu świątecznego stołu (elegancki obrus, bukszpan, kwiaty).

 

 

 

 

Zadanie 3. Praca plastyczna „Zajączek wielkanocny” lub „Baranek wielkanocny” (przykładowe prace, źródło: dzieciakiwdomu.pl, kreatywnieaktywni.pl). Prace wykonano z użyciem rolek po papierze toaletowym, uszy zajączka to plastikowe łyżeczki, ale możemy wyciąć uszka z papieru. Dziecko może także wykleić kontury baranka watą – ilustracja nr 3.

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska

Czwartek 9.04.2020

Temat zajęć: „Zwyczaje wielkanocne”

 

Zadanie 1. Rozmowa na temat tradycji Śmigusa dyngusa – na podstawie ilustracji i wiersza (źródło: miastodzieci.pl).

 

„Śmigus-dyngus!”
Staropolskim obyczajem
w wielkanocny poniedziałek
oblewamy się nawzajem.

Miły zwyczaj śmigus-dyngus!
Bo pośród życzeń radosnych
przynosi nam w podarku
uśmiech kolorowej wiosny.

 

 

Zadanie 2.  Oglądanie zdjęć przedstawiających wielkanocne stroje ludowe.

 (źródło: http://blog.globtroter-krakow.com/, http://naludowo.pl/)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie 3. Karta pracy: „Jakie to święta?” – zaznacz zieloną pętlą te obrazki, które dotyczą Świąt Wielkanocnych.

                                                                                                                                                             Zadanie 4. Pokoloruj wg własnego pomysłu : )

Piątek 10.04.2020

Temat zajęć: „Wielkanocna matematyka”

 

Karta „Pisankowe sudoku” (źródło: EduZabawy.com). Wytnij pisanki znajdujące się pod tabelką. Dopasuj je tak, aby obrazki się nie powtarzały -  w każdym rzędzie, kolumnie i pogrubionym kwadracie.

oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska
oprac.: N. Józefowicz, K. Cieślak, A. Chacińska